Greek English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

ΓΑΜΟΣ - ΚΑΠΟΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

TSIONIS since 1971
Βέρες Γάμου, Μονόπετρα 
Δημιουργία Κοσμημάτων, Βέρες
Δαχτυλίδια Γάμου, Νυφικά Κοσμήματα
 
ΓΑΜΟΣ (Wedding)
Γάμος ονομάζεται η τελετή με την οποία συνιστάται και αναγνωρίζεται μια νόμιμη γενετήσια ένωση που θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας οικογένειας . Πρόκειται για μια διαβατήρια τελετουργία που σφραγίζει το πέρασμα του ατόμου από μια κατάσταση σε μιαν άλλη. Επίσης ο όρος δηλώνει όχι μόνο τη σύναψη αλλά και την ήδη συστημένη νόμιμη γενετήσια ένωση. Έτσι πρόκειται για ένα θεσμό ο οποίος προσδιορίζεται ως η κοινωνικά αναγνωρισμένη ένωση δύο προσώπων. Ο γάμος είναι ένας ζωτικός θεσμός για την κοινωνία: οι άγαμοι και τα άτεκνα ζευγάρια λίγο πολύ περιθωριοποιούνταν και περιθωριοποιούνται ή δεν χαίρουν καμίας εκτίμησης σε διάφορες κοινωνίες.

Tsionis since 1971
Χρυσές Βέρες Γάμου
Δαχτυλίδι Αρραβώνα, Βέρες Αρραβώνων

Αρχαία Αίγυπτος  1
Στα αρχαία Αιγυπτιακά κείμενα σπάνια γίνεται αναφορά σε αυτό που ονομάζουμε γάμο:συνήθως περιγράφεται ως μια μεταφορά της κοπέλας με την προίκα της από το πατρικό της, στο σπίτι του αρραβωνιαστικού, χωρίς να στερείται γραφικότητας ή ιεροτελεστικότητας. Πιθανώς ο μέλλων γαμπρός να προηγείτο της πομπής της νύφης και να περίμενε την άφιξή της. Ίσως να κατέγραφε τα στοιχεία τους, τα προσωπικά και περιουσιακά ένας διοικητικός υπάλληλος αν κρίνουμε από την ιδιαίτερη γραφειοκρατική αφοσίωση των Αιγυπτίων. Υποθετικό μπορεί να θεωρηθεί πως οι μελλόνυμφοι μαζί με τους συγγενείς τους επισκέπτονταν το ναό του θεού της πολιτείας για προσφορά θυσίας και λήψη κάποιας ευλογίας.
Bracelets of Ramesses II
Material: Gold and Lapis Lazuli
Period: 19th Dynasty, Reign of Ramesses II (1290-1224 BC)
Location: Tell Basta (Bubastis) Size: Maximum Diameter 7.2 CM

Excavator: Discovered in 1906
The Egyptian Museum, Cairo
http://www.sca-egypt.org/

Αρχαία Ελλάδα 2.1
Αρχαϊκοί χρόνοι
Η γυναίκα στους Αρχαϊκούς χρόνους για να παντρευτεί έπρεπε να βρίσκεται στην εφηβική ηλικία. Αφού γνωστοποιήτο δημόσια η βούληση του πατέρα να παντρέψει την κόρη του, έρχονταν οι υποψήφιοι γαμπροί στο σπίτι της νύφης κομίζοντας δώρα στη νύφη και στον πατέρα της. Φιλοξενούνταν και συμμετείχαν σε γεύμα. Επρόκειτο για μια πρώτη φάση γνωριμίας και συναγωνισμού μεταξύ των υποψήφιων γαμπρών. Όταν ο πατέρας επέλεγε τον μελλοντικό γαμπρό του, ο τελευταίος έδιδε δώρα στον πεθερό του. Κι ο πεθερός έδινε προίκα, τα ‘’μείλια’’. Πραγματοποιείτο ένα συμπόσιο πριν την μεταφορά της νύφης από το πατρικό της στο σπίτι του συζύγου της, συμπόσιο που ονομαζόταν ‘’ειλαπίνη’’.
Η μεταφορά της νύφης στη νέα εστία της γινόταν με άρμα και τιμητική συνοδεία, τουλάχιστον στις πλούσιες οικογένειες. Για τη μεταφορά της νυφης επιλέγονταν ιδιαίτερα ευνοϊκές ημέρες του μήνα, ο Ησίοδος συμβουλεύει να γίνονται την τέταρτη αυτού.
 
Κόσμημα Χρυσό Περιδέραιο
Είδος: Κόσμημα Λαιμού Υποδιαίρεση: Περιδέραιο
Χρονολόγηση: Μέσα 6ου αιώνα π.Χ Υλικό: Χρυσός
Κατάσταση Διατήρησης: Ακέραιο
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Υπουργείο Πολιτισμού - ©ΥΠΠΟ.
http://collections.culture.gr/


 Αρχαία Αθήνα 2.2
Η διατύπωση της γαμήλιας τελετής στην αρχαία Αθήνα ήταν: - ‘’Δίδω αυτή τη γυναίκα για την αναπαραγωγή νόμιμων παιδιών’’ -‘’Δέχομαι’’ -Και (π.χ) τρία τάλαντα προίκα - Είμαι ικανοποιημένος Ο γάμος θεωρείτο τετελεσμένος με την καταβολή προίκας  Συνήθως η νύφη ήταν 12-16 ετών και ο γαμπρός 24-30, δηλαδή η μεταξύ τους διαφορά ήταν 12-14 χρόνια.
Ένας σημαντικός παράγοντας για το γάμο σε τόσο νεαρή ηλικία ήταν και η ανησυχία για την εγγύηση της αγνότητας της νύφης.
 
Χρυσός δακτύλιος, Κόσμημα Δακτύλου, Δαχτυλίδι
Χρονολόγηση: 510 π.Χ.- Υλικό: Χρυσός-Ανήκει στον τάφο 67. Διάμετρος 0,023 μ.
Βρέθηκε σε ανασκαφή στο αρχαίο νεκροταφείο, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης
 Είναι χοντρός, συμπαγής με κυρτό εξωτερικά και επίπεδο εσωτερικά τοίχωμα.
Κατάσταση Διατήρησης: Ακέραιο
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Υπουργείο Πολιτισμού - ©ΥΠΠΟ.
http://collections.culture.gr/


Τελετουργικό 2.3
Το τελετουργικό του γάμου στην αρχαία Αθήνα συνίστατο στη μετάβαση της αρραβωνιασμένης από το σπίτι του πατέρα της στο σπίτι του άντρα της. Οι καθιερωμένοι θρησκευτικοί τύποι δεν αποσκοπούσαν στην αισθητοποίηση της ψυχικής ένωσης των παντρεμένων αλλά ήταν προσανατολισμένες στην υλική ευημερία της οικογένειας και την γονιμότητα της γυναίκας. Οι Αθηναίοι προτιμούσαν να παντρεύονται στον μήνα Γαμηλιώνα (Ιανουάριο) οπότε εορταζόταν και ο γάμος του Δία και της Ήρας. Οι γαμήλιες τελετές ήταν τρεις: τα προτέλεια ή προαύλεια ο κύριος γάμος και τα επαύλεια . Στα ’’προτέλεια’’ η κόρη εγκατέλειπε τη ζωή του κοριτσιού αφιερώνοντας τα παιχνίδια της στην Άρτεμη. Ακολουθούσε θυσία στον Δία τέλειο, στην Ήρα τελεία, στην Αφροδίτη, στην Πειθώ, στην Άρτεμη, στις Νύμφες, και στις Μούσσες. Την ίδια ημέρα γινόταν και το λουτρό της νύφης και του γαμπρού, αφού συνοδεία μετέφερε το νερό από την πηγή ή το ποτάμι της πόλεως (πηγή Καλλιρρόη). Η ευχή για παιδοποιία συνόδευε το λουτρό του γαμπρού Την ημέρα του γάμου τα σπίτια της νύφης και του γαμπρού ήταν στολισμένα με στεφάνια από φύλλα ελιάς και δάφνης. Γεύμα παρέθετε ο πατέρας της νύφης και παρακάθονταν σε αυτό η νύφη σκεπασμένη με πέπλο μαζί με τις γυναίκες. Ανάμεσα στους καλεσμένους κυκλοφορούσε ένα παιδί με τους δύο γονείς του στη ζωή και μοίραζε ψωμί στους συνδαιτυμόνες επαναλαμβάνοντας κάθε φορά τη φράση, ‘’ξέφυγα από το κακό και βρήκα το καλύτερο’’-ευχή για μια προς το καλύτερο μεταβολή της ζωής. Η νύφη ήταν ντυμένη με φορέματα διάδημα και πέπλο που κάλυπτε το πρόσωπο κι ο γαμπρός ντυμένος με λευκά και στεφανωμένος. Τα εδέσματα που καταναλώνονταν στο γάμο ήταν μεταξύ άλλων κρέας και κρασί και για γλυκό ένα παρασκεύασμα από αλεύρι μέλι και σουσάμι, σύμβολο αφθονίας και γονιμότητας. Ο γάμος επικυρωνόταν από τη στιγμή που ο γαμπρός έπιανε τη νύφη από το χέρι.

Χρυσό Ενεπίγραφο Δακτυλίδι, Δακτύλιος με Σφενδόνη Ελλειψοειδή
Χρονολόγηση: Τέλη 4ου αιώνα π.Χ. - Υλικό: Χρυσός
Διάμ.0,022μ., διαστ. σφενδόνης 0,021μ. X 0,018μ
Από συμπαγή χρυσό ο κρίκος και η συμφυής σφενδόνη.
Ο κρίκος ορθογώνιας διατομής, ενώ η σφενδόνη ελλειψοειδής.
Στην επίπεδη άνω επιφάνεια, υπάρχει εγχάρακτη η επιγραφή: ΚΛΕΙΤΑΙ ΔΩΡΟΝ.
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Υπουργείο Πολιτισμού - ©ΥΠΠΟ.
http://collections.culture.gr/

Νομοθεσία 3
Ο γάμος στην αρχαία Αθήνα αποσκοπούσε να δώσει απογόνους που θα συνέχιζαν τη λατρεία των θεών. Οι σχετικοί με το γάμο νόμοι έγινα πιο αυστηροί το 451/50 με το περί πολιτικών δικαιωμάτων διάταγμα του Περικλή. Έτσι τόσο ο πατέρας όσο και η μητέρα έπρεπε να είναι Αθηναίοι πολίτες. Οι μέχρι τότε νόμιμοι μεικτοί γάμοι έγιναν ελεύθερες παράνομες ενώσεις. Με τους περί γάμου νόμους αρχικά για τον καθορισμό ενός μόνου έγκυρου τύπου γάμου, ο νόμος αναγνώριζε δικαίωμα νόμιμου γάμου μόνο στους πολίτες και τις πολίτισσες της Αθήνας, με τελικό σκοπό την προστασία της κοινότητας μέσα από τον περιορισμό της ομάδας που αξίωνε τα πολιτικά δικαιώματα.

 Χρυσό Περιδέραιο
  Από τάφο στο Ομόλιο
Χρονολόγηση: 4ος αιώνας π.Χ. Υλικό: Χρυσός αρ. ευρ.: Μ106.
(Το «Ομόλιον» ήταν μία από τις πιο σημαντικές πόλεις της αρχαίας Μαγνησίας)
Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου
Υπουργείο Πολιτισμού - ©ΥΠΠΟ.
http://collections.culture.gr/

Δίκαιο 3.1
Η δικαιική ρύθμιση του γάμου στην Αθήνα ρυθμιζόταν με την τελετή της εγγύησης (κατά γράμμα, με την τοποθέτηση στο χέρι μιας απόδειξης) που ήταν κάτι πιο πολύ από αρραβώνα. Ήταν μια συμφωνία, ένα προφορικό συμβόλαιο, αλλά επίσημο μεταξύ δύο προσώπων, του μνηστήρα και του ‘’κυρίου της κόρης’’ δηλαδή του πατέρα ή του κηδεμόνα της. Ανταλλάσσουν μια χειραψία και κάποιες τελετουργικές φράσεις. Η μέλλουσα σύζυγος δεν είναι απαραίτητο να παρευρίσκεται σε αυτήν την σύντομη τελετή κι ο αρραβωνιασμένος αν είναι ενήλικος να αντιπροσωπεύεται από τον πατέρα του και ενεργεί προσωπικά από τη στιγμή της εγγύησης.

Hoop Earrings with Egyptianizing Crown
Χρυσά Κρεμαστά Σκουλαρίκια (Κρίκοι) με Αιγυπτιακό Στέμμα
Period: Hellenistic Date: 3rd–2nd century B.C Culture: Greek
Medium: Gold with stone and glass Classification: Gold and Silver
Dimensions: Overall: 5/8 x 2 3/4 in. (1.6 x 7 cm
Credit Line: Gift of Christos G. Bastis, in honor of Philippe de Montebello, 1995
Accession Number: 1995.539.11a, b On view in Gallery 158
Pair of gold earrings with an Egyptian Atef crown set with stones and glass
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/
 
Αρχαία Σπάρτη 3.2
Ο Πλούταρχος στον ‘’Βίο Λυκούργου’’ μας πληροφορεί σχετικά, πως ο γάμος γινόταν μετά από κλοπή της νύφης μετά την ήβη, και παραδινόταν στην ‘’νυμφεύτρια’’ που της έκοβε σύρριζα τα μαλλιά την τύλιγε με ένα κωμικό φόρεμα της φορούσε ανδρική υπόδηση και την πλάγιαζε σε ένα αχυρένιο στρώμα μονάχη και χωρίς φως. Ο νιόπαντρος αφού γευμάτιζε με τους συντρόφους του έμπαινε στην καλύβα όπου βρισκόταν η νύφη και έκανε έρωτα μαζί της. Μετά επέστρεφε στο υπνωτήριο των αντρών της ηλικίας του. Την γυναίκα του την έβλεπε στα κρυφά και με προφυλάξεις.
 
Χρυσό Βραχιόλι με τον Κόμπο του ΗΡΑΚΛΗ
Gold armband with Herakles knot
Period: Hellenistic Date: 3rd–2nd century B.C. Culture: Greek
Medium: Gold inlaid with garnets, emeralds, and enamel
Dimensions: 3 1/2in. (8.9cm) Classification: Gold and Silver
Credit Line: Purchase, Mr. and Mrs. Christos G. Bastis Gift, 1999
Accession Number: 1999.209) On view in Gallery 163
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/

                 Ελληνιστική Περίοδος 4 (323 - 30 π.Χ.)
Ρώμη 5
Αρχικά υπήρχαν τρεις μορφές γάμου: η confarreatio δηλαδή η προσφορά μιας σιταρόπιττας στον Καπιτώλιο Δία, παρουσία του εφημερεύοντος ιερέα του υπερτάτου Θεού. Η coemptio μια είδους εικονική πώληση όπου πληβείος πατέρας εκχωρούσε την κόρη του στο σύζυγο. Τέλος η usus που μπορούσε κατόπιν μιας συνεχούς συμβίωσης ενός έτους να δημιουργήσει ανάμεσα σε ένα πληβείο και μια πατρικία τα ίδια νομικά επακόλουθα. Πριν το γάμο γίνονταν τα αρραβωνιάσματα χωρίς ουσιαστικές υποχρεώσεις.

Gold Openwork Hairnet with Medallion
Χρυσό Διάτρητο  Δίχτυ Μαλλιών με Μενταγιόν
Period: Hellenistic
Date: ca. 200–150 B.C. Culture: Greek, Ptolemaic-Medium: Gold Classification: Gold and Silver
Dimensions: 2 3/8 in. (6 cm) x 3 9/16 in. (9cm)-Credit Line: Gift of Norbert Schimmel, 1987
Accession Number: 1987.220 On view in Gallery 163
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/

Μεσαιωνική Ευρώπη 6
Ο θεσμός του γάμου έχει απαξιωθεί κάτω από το βάρος της επίδρασης που άσκησαν οι απόψεις αιρετικών κινημάτων των φιλοσόφων και των διανοουμένων αλλά και οι αντιλήψεις των πατέρων της Δυτικής Εκκλησίας (Αυγουστίνος, Τερτυλλιανός, Αμβρόσιος Μεδιολάνων, Γρηγόριος ο Μεγάλος) που τις ακολούθησαν οι θεολόγοι της εποχής.
 Χρυσό Δαχτυλίδι με Πολύτιμους Λίθους
Παλαιοχριστιανική περίοδος - Early Christian Gemstone Ring
Date: 4th–5th century - Culture: Roma
Medium: Gold, garnets, and emerald - Classification: Metalwork-Gold
Dimensions: Bezel 3 x 17 x 18 mm.; circumference 55 mm.; weight 4.2 gr
Credit Line: Griffin Collection - Accession Number: L.2015.72.40
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/

Το Γερμανικό δίκαιο 6.1
Αναγνώριζε πολλά είδη γάμων σε αντίθεση με το μονοδιάστατο ορισμό του θεσμού στο ρωμαϊκό δίκαιο. Σε ένα από αυτά προβλεπόταν η μεταβίβαση ακίνητης ιδιοκτησίας και το δικαίωμα κληρονομιάς. Η οικογένεια του γαμπρού πλήρωνε ποσό για το γάμο στον πατέρα της νύφης, το οποίο ο γαμπρός συμπλήρωνε με το ‘’πρωινό δώρο’’ την επομένη της ολοκλήρωσης του γάμου. Η νύφη προσέφερε την περιουσία που είχε κληρονομήσει. Αυτή η συναλλαγή εορταζόταν σε μια δημόσια τελετή με τη συμμετοχή φίλων και συγγενών.

Bracelet (one of a pair) - Βραχιόλι ( ένα από ένα ζεύγος)
Date: ca. 400 Culture: Byzantine Medium: Gold Geography: Made in probably Rome
Dimensions: Overall: 2 3/4 x 2 5/16 x 1 7/8 in. (7 x 5.9 x 4.8 cm) strap: 6 1/8 in. (15.5 cm) weight: 5.7oz. (162g)
Classification: Metalwork-Gold Credit Line: Gift of J. Pierpont Morgan, 1917
Accession Number: 17.190.1669 On view in Gallery 302
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/


Βυζάντιο 7
Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν διαμόρφωσε ίδιο δίκαιο του γάμου, αλλά κατά κανόνα συμμορφώθηκε με τα κωλύματα και τις προϋποθέσεις του πολιτειακού νομοθέτη, τα οποία συνδιαμόρφωσε ή και ενέκρινε και η ίδια. Το 893 μ.Χ. ο Λέοντας Στ' με την 89η Νεαρά θεσπίζει την ιερολόγηση του γάμου ως μόνο τρόπο τέλεσής του για όλους τους πολίτες του κράτους. Το 920 μ.Χ. με τον ‘’Τόμο Ενώσεως ‘’επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις ο τρίτος γάμος και απαγορεύεται ο τέταρτος . Στα 997 μ.Χ. ο Πατριάρχης Σισσίνιος Β’ εισάγει τον 6ο βαθμό της εξ αγχιστείας συγγένειας ως κώλυμα σύναψης γάμου.
 
   Χρυσό Δαχτυλίδι - Gold Ring
Χρονολόγηση: 5ος αιώνας Υλικό: Χρυσός
Με Χάραξη Ιχθύς και 3 Σταυρούς στο δίσκο
και τσαμπιά σταφύλια στη στεφάνη.
Συλλογή Σταθάτου - αρ. ευρ. 199.
Υπουργείο Πολιτισμού - ©ΥΠΠΟ.
ΑΘΗΝΑ, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
http://www.namuseum.gr/

Έθιμα 7.1
Μετά τον ορισμό της ημέρας του γάμου στέλνονταν προσκλήσεις σε συγγενείς και φίλους. Την παραμονή κρεμούσαν πολύτιμα παραπετάσματα στους τοίχους του νυφικού κοιτώνα και τα πιο πολύτιμα κοσμήματα-κειμήλια της οικογένειας στον ίδιο κοιτώνα έβαζαν τα σχετικά έπιπλα κι όλο αυτό με τη γινόταν με τη συνοδεία χαρούμενων ασμάτων.
Την ημέρα του γάμου οι καλεσμένοι προσέρχονταν ντυμένοι στα άσπρα. Ο γαμπρός πήγαινε συνοδευόμενος από οργανοπαίχτες για να παραλάβει τη νύφη. Εκείνη περίμενε ντυμένη με χρυσοΰφαντο φόρεμα και λεπτοκεντημένη μπλούζα. Το πρόσωπό της ήταν σκεπασμένο με πέπλο. Μόνο όταν πλησίαζε ο γαμπρός ξεσκέπαζε το πρόσωπό της από το πέπλο.
Με τη συνοδεία γονέων , φίλων, υπηρετών, τραγουδιστών, μουσικών, προσώπων που κρατούσαν λαμπάδες, πήγαιναν στην εκκλησία.
Χρυσό Δαχτυλίδι δυο Δακτύλων
Two-Finger Ring
Date: early 6th century - Culture: Byzantine
Medium: Gold, amethyst, emerald, glass, pearl - Classification: Metalwork-Gold
Dimensions: Height 27 mm.; length 45.7 mm.; weight 11.79 g.;
Credit Line: Griffin Collection - Accession Number: L.2015.72.30
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/


Η Ορθόδοξη Εκκλησία 8
Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν διαμόρφωσε ίδιο δίκαιο του γάμου, αλλά κατά κανόνα συμμορφώθηκε με τα κωλύματα και τις προϋποθέσεις του πολιτειακού νομοθέτη, τα οποία συνδιαμόρφωσε ή και ενέκρινε και η ίδια. Επίσης η τέλεση ορθόδοξου θρησκευτικού γάμου προϋποθέτει έγγραφη άδεια του Μητροπολίτη του τόπου τέλεσης του γάμου, τυχόν δε ιερολογία του γάμου χωρίς αυτήν συνεπάγεται πειθαρχικές και ποινικές συνέπειες για τον κληρικό που θα τον ιερολογήσει. Στην πράξη έχει επικρατήσει η πρακτική η Ορθόδοξη Εκκλησία να αρκείται στην άδεια του Μητροπολίτη και να μην απαιτεί παρά την αντίθετη σαφή διάταξη του νόμου, άδεια του αρμόδιου οργάνου της Πολιτείας, θεωρούσα πως έχει καταργηθεί. Τόπος τέλεσης του γάμου είναι ο ναός της ενορίας της νύφης ή του γαμπρού όταν η νύφη είναι ετερόδοξη.  Το μυστήριο του γάμου τελείται από κληρικό με βαθμό επισκόπου ή πρεσβυτέρου. Για την τελετουργική ικανότητα του κληρικού ισχύουν κατ’ αρχήν όσα διδάσκει το δίκαιο αυτό, πρωτίστως δε ότι πρέπει ο λειτουργός εγκύρως να απέκτησε με κανονική χειροτονία και να διατηρεί (να μην έχει δηλαδή αποβάλει με την επιβολή ποινής καθαιρέσεως) την ιδιότητα του κληρικού, καθώς και την αναγκαία τελετουργική αρμοδιότητα. Θεωρητικώς, βεβαίως, δεν είναι απαραίτητο να ανήκει ο κληρικός στην Εκκλησία της Ελλάδος. Είναι επιτρεπτό, τηρουμένων ασφαλώς των κανονικών προϋποθέσεων ως προς τα όρια της δικαιοδοσίας, να ιερολογηθεί ο γάμος από λειτουργό άλλης αυτοκέφαλης ή αυτόνομης Ορθόδοξης Εκκλησίας. Δεν παραβλάπτεται πάντως το κύρος του γάμου – ανεξαρτήτως των πειθαρχικών και, ενδεχομένως, ποινικών συνεπειών –, αν ο ορθόδοξος κληρικός που ιερολόγησε το μυστήριο διατελούσε υπό ποινή αργίας ή αν ενήργησε εκτός των ορίων της τοπικής του αρμοδιότητας.
Χρυσό Δαχτυλίδι Γάμου - Gold Marriage Ring 
Date: 6th–7th century Culture: Byzantine Medium: Gold Classification: Metalwork - Gold
Dimensions: Exterior diameter 21.6 mm.; bezel 9.7 x 9.1 mm.; weight 10 g.; 
Credit Line: Griffin Collection - Accession Number: L.2015.72.
Metropolitan Museum of Art, New York
http://www.metmuseum.org/

Η Ακολουθία του Γάμου 8.1
Η ακολουθία του Γάμου αποτελείται από δύο μέρη, που παλιά τελούνταν χωριστά αλλά σήμερα τελούνται το ένα μετά το άλλο: του πρώτο είναι η ‘’Ακολουθία του Αρραβώνος’’ και ακολουθεί η ‘’Ακολουθία της Στέψης’’ που αποτελεί το κυρίως μυστήριο.
Στην ακολουθία του Αρραβώνος η κύρια τελετή είναι η ευλογία και η ανταλλαγή των δακτυλίων, (δαχτυλιδιών). Το δεύτερο μέρος της ακολουθίας κορυφώνεται στην τελετή της στέψη : αυτό το εξωτερικό και ορατό σημείο δηλώνει την ειδική χάρη που το ζευγάρι λαμβάνει από το Άγιο Πνεύμα. Τα στέφανα είναι στέφανα χαράς και μαρτυρίου επειδή κάθε αληθινός γάμος προϋποθέτει την αυτοθυσία και των δύο. Στο τέλος της ακολουθίας οι νεόνυμφοι πίνουν κρασί από το ίδιο ποτήρι, πράγμα που ανακαλεί στη μνήμη μας το θαύμα στο γάμο στην Κανά της Γαλιλαίας. Αυτό το κοινό ποτήρι συμβολίζει το γεγονός πως από δω και στο εξής θα μοιράζονται μια κοινή ζωή.

 
Pendant Brooch with Cameo of Enthroned Virgin and Child and Christ Pantokrator
Κρεμαστή Καρφίτσα με Cameo Ένθρονης Παναγίας Βρεφοκρατούσας και Χριστός Παντοκράτορας
Date: late 1000s–1100s (cameo); 1100s–1300s (mount)
Culture: Byzantine (Constantinople)  Classification: Lapidary Work-Chalcedony
Medium: Chalcedony cameo; gold mount with pearls, emeralds, garnets, sapphires, and a sardonyx intaglio
Dimensions: Overall: 2 13/16 x 2 3/16 x 5/8 in. (7.2 x 5.5 x 1.6 cm) Chalcedony: 1 1/2 x 1 1/4 in. (3.8 x 3.2 cm)
Credit Line: Purchase, Acquisitions Fund, Christopher C. Grisanti and Suzanne P. Fawbush, Austin B. Chinn, and Katharine R. Brown Gifts,
Gifts of Marx Freres, J. Pierpont Morgan, and Mrs. Frank D. Millett, by exchange, and funds from various donors, 2007
Accession Number: 2007.9 On view in Gallery 303
Metropolitan Museum of Art, New York
Ελληνική Νομοθεσία 9
Καθοριστική τομή στο δίκαιο του γάμου συνιστά ο Ν.1250/1982 με τον οποίο, παρά τις αρχικές προθέσεις της Πολιτείας να καθιερώσει ως μόνο υποχρεωτικό για όλους γάμο, τον πολιτικό, με την αυτονόητη δυνατότητα να τελούν οι πιστοί και ιερολόγηση του γάμου τους. Τελικώς το ενιαίο δίκαιο του γάμου διασπάστηκε και καθιερώθηκε ως ισόκυρο με τον θρησκευτικό ο πολιτικός γάμος. Έτσι ο πολιτειακός νομοθέτης παρέπεμψε για τον θρησκευτικό γάμο στο εσωτερικό δίκαιο των επιμέρους κατά το Σύνταγμα-‘’γνωστών θρησκειών’’. Για να τελεσθεί γάμος είτε με πολιτικό είτε με θρησκευτικό τύπο, απαιτείται να εκδοθεί προηγουμένως άδεια γάμου, η οποία χορηγείται πάντοτε από το αρμόδιο πολιτειακό όργανο και συγκεκριμένα από τον δήμαρχο η πρόεδρο κοινότητας της τελευταίας κατοικίας καθενός από τους μελλονύμφους. Η διάταξη αυτή δεν προβλέπει κύρωση σε περίπτωση μη τηρήσεώς της και συνεπώς τέλεση γάμου χωρίς άδεια δεν συνεπάγεται ακυρότητα.
Gemstone Ring - Δαχτυλίδι με Πολύτιμους Λίθους
Date: 12th–13th century Geography: Made in Constantinople Culture: Byzantine Medium: Gold, aquamarine, pearl
Dimensions: Height 39.5 mm.; hoop inner diam. 19.5 mm.; hoop outer diam. 26 mm.; bezel 23.5 x 19 mm.; weight 39.5 gr 
Classification: Metalwork-Gold Credit Line: Griffin Collection Accession Number: L.2015.72.4
The Metropolitan Museum of Art.
Ισλάμ 10
Η αγαμία θεωρείται αμαρτία για το Ισλάμ, σύμφωνα με τη νομική σχολή των Χαναφιτών, των Χανμπαλιτών και των Μαλικιτών ο γάμος είναι υποχρεωτικός. Η Σχολή των Μαλικτών θεωρεί υποχρεωτικό τον γάμο ακόμα κι αν ο σύζυγος δεν διαθέτει τα οικονομικά μέσα διατροφής της οικογένειάς του. Ο Μωάμεθ πιστεύει πως ο πιστός Μουσουλμάνος.
Σύμφωνα με το Μουσουλμανικό δίκαιο είναι ο γάμος ένα συμβόλαιο πολιτικό ιδιωτικού δικαίου και όχι θρησκευτικό συμβόλαιο όπως στον Ιουδαϊσμό ή μυστήριο όπως στο Χριστιανισμό. Κατατάσσεται στα συμβόλαια ‘’tamlikat’’ δηλαδή σε εκείνα που χαρακτηρίζονται από την ανταλλαγή δικαιωμάτων. Η νομική διαδικασία της σύναψης του γάμου συνίσταται από την πρόταση γάμου, την αποδοχή της πρότασης αυτής στο όνομα του Αλλάχ, στην ύπαρξη μαρτύρων, και στον καθορισμό της προίκας. Οι ανήλικοι και οι ανίκανοι για δικαιοπραξία αντιπροσωπεύονται από τον κηδεμόνα τους. Όλες σχεδόν οι νομικές ισλαμικές σχολές αρνούνται το δικαίωμα στη γυναίκα να εκφράσει τη συγκατάβασή της έστω κι αν είναι ενήλικη ή ικανή για δικαιοπραξίες. Η πρόταση γάμου γίνεται γραπτά όχι όμως και η αποδοχή της. Την πρόταση γάμου την κάνει ο άνδρας ή και ο κηδεμόνας της γυναίκας: ο πατέρας, ή ο πατέρας του πατέρα, ο αδελφός του πατέρα, και ο αδελφός του παππού κατά σειρά.  Αν η μέλλουσα νύφη είναι ορφανή την κηδεμονία έχει ο καδής.
Η πρόταση γάμου δηλώνεται με τα λόγια ‘’Σ’ έχω νυμφευθεί!’’ και ο κηδεμόνας της γυναίκας απαντά, ‘’Είμαι σύμφωνη!’’ Το γραπτό συμβόλαιο περιέχει το έγγραφο του γάμου με τα στοιχεία των νεονύμφων , την ημερομηνία οπότε έγινε η σύναψη, το συμβόλαιο για την προίκα την οποία πρέπει να δώσει ο άντρας στη γυναίκα καθώς και τυχόν άλλες υποχρεώσεις για δικαιώματα των συζύγων. Σε πολύ παραδοσιακές ισλαμικές χώρες συμπεριλαμβάνονται στο συμβόλαιο γάμου και στοιχεία για την ηθική ή ψυχική κατάσταση της γυναίκας όπως αν είναι παρθένα ή εάν έχει σεξουαλική ωριμότητα. Η πράξη του γάμου πρέπει να γίνεται ενώπιον δύο ή τριών μαρτύρων: ενηλίκων, ικανών προς καταλογισμό και οπωσδήποτε μουσουλμάνων. Ο Abu Hanifa δέχεται να υπάρχουν μάρτυρες κι από τη θρησκευτική κοινότητα της γυναίκας, η οποία είναι ιουδαία ή χριστιανή, αρκεί οι μάρτυρες να είναι τζιμίδες.

Bracelet (SYRIAN) -  Βραχιόλι από τη ΣΥΡΙΑ
Date: 1000/1100 Department: Islamic Art Medium: Gold Classification: Jewelry
Dimensions Diameter: (through hinged lock) 1 1/4 in., Total diam. 2 3/4 in.
Credit Gift of Mrs. Roscoe B. Jackson Accession No. 26.15
Detroit Institute of Arts
http://www.dia.org/

Η αναβάθμιση του μουσουλμανικού γάμου σε μυστήριο 10.1
Τα τελευταία χρόνια γίνεται απόπειρα από μουσουλμάνους θεολόγους να παρουσιαστεί ο μουσουλμανικός γάμος ως μυστήριο προκειμένου να αναβαθμιστεί στο επίπεδο του χριστιανικού γάμου.

Gold Armlet - Χρυσό Βραχιόλι
Date: first half 11th century - Geography: Iran, Gurgan - Culture: Islamic
Medium: Gold; filigree and granulation - Classification: Jewelry
Dimensions: H. of clasp 2 1/2 in. (6.4 cm), Max. Diam. 4 1/8 in. (10.5 cm)
Credit Line: Harris Brisbane Dick Fund, 1957
Accession Number: 57.88a–c - On view in Gallery 453
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/

Μικτοί Γάμοι 10.2
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Μουσουλμανικού Δικαίου και ένεκα της μειονεκτικής θέσης της γυναίκας απέναντι στον άνδρα στο Ισλάμ απαγορεύεται στις μουσουλμάνες να παντρεύονται αλλόθρησκους για να μην υπάρχει κίνδυνος να εξαναγκαστούν ν’ αλλάξουν την πίστη τους ευρισκόμενες στην αλλόθρησκη πατριαρχική οικογένεια του συζύγου. Αντίθετα επιτρέπεται σε έναν μουσουλμάνο να παντρεύεται χριστιανή ή εβραία χωρίς αυτή να εγκαταλείψει τη θρησκεία της.

Gold Necklace - Χρυσό Κολιέ
Date: 11th–12th century Culture: Islamic Geography: Iran
Classification: Jewelry Medium: Gold (sheet); granulation and twisted wire
Dimensions: Necklace: Circ. 15 3/4 in. (40 cm) Wt. 3.5 oz. (100 g) Each bead: Diam. 1/2 in. (1.3 cm)
Credit Line: Purchase, Hess Foundation Gift, 1972 Accession Number: 1972.188.3 Not on view
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/
 
Οθωμανική Αυτοκρατορία 11
Ο αρχηγός της οικογένειας κρίνει πότε ο γιος του έχει έλθει σε ηλικία γάμου και ειδοποιεί τη γυναίκα του σχετικά, κι αυτή κάνει την εκλογή της βάσει των γνωριμιών της. Πιο συχνά τους μελλόνυμφους τους διάλεγαν με τη βοήθεια προξενητριών. Η μητέρα μαζί με τη μεσίτρια και κάποιες συγγενείς της ή γνωστές της πηγαίνει στο σπίτι της υποψήφιας νύφης για να κάνει τη γνωριμία μαζί της και με τη σειρά της η μητέρα της νύφης ζητάει πληροφορίες για τον υποψήφιο γαμπρό την κατάστασή του και τον πατέρα του. Το αναφέρει κι αυτή με τη σειρά της στον σύζυγό της κι αυτός αποφασίζει ανέκκλητα. Αν η υποψήφιες είναι περισσότερες τότε οι επισκέψεις είναι περισσότερες. Τελικά πατέρας και γιος αποφασίζουν. Ο πατέρας του νέου με συγγενείς ή φίλου μεταβαίνει κι αυτός στην κατοικία της μέλλουσας νύφης και συνομιλεί με τον πατέρα της για την τελική συμφωνία. Ο γαμπρός στέλνει δώρα στην γυναίκα του και το αγιρλίκ, τη συνεισφορά του στα έξοδα του γάμου. Μερικές ημέρες αργότερα υπογράφεται το σύμφωνο του γάμου (νικάχ) μπροστά στον ιμάμη. Η τελετή αυτή πραγματοποιείται στην κατοικία της μνηστής. Ο μέλλων πεθερός καταβάλλει το ποσό σαν παρακαταθήκη που θα παραμείνει στα χέρια της νέας συζύγου σε περίπτωση διαζυγίου. Τότε παρεμβαίνει ο Ιμάμης ο οποίος συντάσσει το συμφωνητικό του γάμου, καταχωρεί το ποσό της ρητρας και δέχεται τη συγκατάθεση, που την επαναλαμβάνει τρεις φορές ο νέος. Ο ιμάμης πηγαίνει στο χαρέμι όπου βρίσκεται περιστοιχισμένη από τους γονείς και τις φίλες της της κοινοποιεί το καθοριζόμενο και τελικά αποδεκτό, ποσό της ρήτρας, και την ρωτάει τρεις φορές αν δέχεται τον νέο για σύζυγό της. Ο ιμάμης επέστρεφε στο νέο μεταφέροντάς του την συγκατάθεση της μνηστής του και ότι το συμφωνητικό είχε υπογραφεί. Από εκείνη τη στιγμή ο γάμος είχε ολοκληρωθει. Σε κάποιες περιπτώσεις ο γάμος διαρκούσε μία εβδομάδα δίνοντας την ευκαιρία στις δύο οικογένειες να επιδείξουν τον πλούτο τους. Διάφορες τελετουργίες διεξάγονταν καθημερινά: την Τρίτη η αρραβωνιαστικιά έκανε το λουτρό της, την Τετάρτη το βράδυ η αρραβωνιαστικιά έβαφε με ένα χρυσό νόμισμα κόκκινα τα χέρια της για καλοτυχία συνοδεία χορών, τραγουδιών αντρών και γυναικών. Την Πέμπτη η νύφη παρουσιαζόταν με τα κοσμήματά της στις καλεσμένες που της έφερναν δώρα. Τότε έρχεται και ο αρραβωνιαστικός της για μια σύντομη πρώτη γνωριμία. Το ίδιο βράδυ δίνεται ένα πρώτο γεύμα με τη συμμετοχή αντρών και του ιμάμη, προσεύχεται από κοινού (νυχτερινή προσευχή) και ο γαμπρός αποχαιρετώντας τον ιμάμη, τον πατέρα και τον πεθερό του, οδηγείται από τις γυναίκες του σπιτιού στο δωμάτιο της αρραβωνιαστικιάς,όπου οι δυο τους μένουν μόνοι. Τότε η νύφη αφαιρεί τον φερετζέ της. Την Παρασκευή δίνονται χωριστά γαμήλια γεύματα για άνδρες (στο σελαμλίκ) και γυναίκες (στο χαρέμι) χωρίς η σύζυγος να εμφανιστεί σε αυτά. Την Δευτέρα δίνεται ένα γεύμα από τους γονείς του συζύγου στους συμπεθέρους και τους φίλους της οικογένειας.

Gold Earrings - Χρυσά Σκουλαρίκια
Date: 11th–12th century Culture: Islamic Geography: Iran
Medium: Gold filigree and granulation
Classification: Jewelry Dimensions: Diam. 2 3/8 in. (6.1 cm)
Credit Line: Purchase, Friends of Islamic Art Gifts and Harvey and Elizabeth Plotnick Gift, 2006 
Accession Number: 2006.273b On view in Gallery 453
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/
 
Ιουδαϊσμός 12 - O γάμος στην Παλαιά Διαθήκη 13
Ο Τύπος του Ισραηλιτικού Γάμου 13.1
Η Παλαιά διαθήκη δεν μας δίνει πληροφορίες για τη νόμιμη ηλικία γάμου της νέας. Σε νεαρή ηλικία παντρεύονταν συνήθως ο άντρας και η γυναίκα. Συνήθως προηγείται ο γάμος της μεγαλύτερης αδελφής. Ο βασιλιάς Ιωακείμ παντρεύεται στα 16 του κι ο Ιωσίας στα 14. Αργότερα οι Ραββίνοι ορίζουν το 12 έτος για το κορίτσι και το 13 για το αγόρι. Γι’ αυτό και η ανάμειξη των γονιών στο γάμο των παιδιών τους ήταν μεγάλη. Ούτε η νεαρή κοπέλα ούτε το νεαρό αγόρι θα μπορούσε να γνωρίσει ο ένας τον άλλο. Κατά κανόνα οι γονείς επιλέγουν τον σύζυγο της νέας: για να διαλέξει μια γυναίκα για τον Ισαάκ ο Αβραάμ στέλνει τον δούλο του που κανονίζει την υπόθεση με τον Λάβαν, αδελφό της Ρεβέκκας αλλά υπάρχουν και εξαιρέσεις (Ισαάκ, Ιησούς του Ναυή)ο Ιακώβ εκλέγει τη σύζυγό του, η Δείνα, κόρη του Ιακώβ επιλέγει το σύζυγό της , ο Σαμψών επιλέγει τη γυναίκα του και παίρνει τη συγκατάθεση των γονιών του. Ο πατέρας κατευθύνει μερικές φορές την εκλογή του γιού του. Έτσι, συνήθως οι γονείς προκρίνουν ως κριτήριο επιλογής συζύγου τις αρχές της νομαδικής κοινωνίας (ενδογαμία): ο Τωβίτ προτρέπει τον γιο του Τωβία να διαλέξει σύζυγο με βάσει αυτό το κριτήριο, αλλά και ο πατέρας του Ιακώβ λέει στο γιό του να μην είναι Χαναναία. Καθώς όμως πολλές νέες κυκλοφορούσαν ελεύθερες ή δούλευαν στα χωράφια, μπορούσαν να είναι και πιο απροστάτευτες άρα και θύματα πιθανώς βιασμών με συνέπεια τον ‘’αναγκαστικό γάμο’’ και απαγόρευση διάλυσής του και την καταβολή ενός αρκετά μεγάλου ποσού, (το Δευτερονόμιο μιλάει για 50 αργυρούς σίκλους). Ο γάμος μεταξύ συγγενών (‘’ενδογαμία’’) ήταν συνηθισμένος, για παράδειγμα γάμοι μεταξύ εξαδέλφων-κατάλοιπο του νομαδικού βίου. Ίσχυε όμως και η εξωγαμία (γάμος έξω από το συγγενικό κύκλο) και οι ‘’μικτοί γάμοι’’ με αλλοδαπές γυναίκες.
 
 
Wedding  Ring - Δαχτυλίδι Γάμου
Object type: wedding-ring Culture/period: Jewish Date: 16thC
Materials: gold Dimensions: Diameter: 1.26 inches Weight: 180 grains
Description: Marriage-ring gold broad hoop with cable borders round sides six small bosses of looped wire,
surmounted by pellets and encircled at the bases by cable wire between two is heart-shaped engraved
plaque. Museum number: AF.1420
© Trustees of the British Museum

Η ζήτηση σε γάμο 13.2
Η ζήτηση σε γάμο γινόταν από τον ενδιαφερόμενο ή συγγενείς του οποίου απευθύνονταν στους γονείς της κοπέλας. Αυτοί συζητούσαν και καθόριζαν και τους όρους της συμφωνίας. Εκεί καθοριζόταν και το ύψος των χρημάτων που θα πληρωνόταν από τον γαμπρό.

Oι Αρραβώνες 13.3
Οι αρραβώνες είναι η υπόσχεση γάμου που δίνεται πριν από την τελετή του γάμου: τη Ρεβέκκα την υποσχέθηκαν στον Ισαάκ στη Μεσοποταμία. Τα νομικά κείμενα δείχνουν πως οι αρραβώνες ήταν μια συνήθεια αναγνωρισμένη και με νομική βάση. Έτσι ένας νέος που αρραβωνιάστηκε κι ακόμα δεν παντρεύτηκε δεν πηγαίνει στον πόλεμο.


Wedding Ring - Δαχτυλίδι Γάμου
Object type: wedding-ring Culture/period: Jewish Date: 16thC (?)17thC (?)19thC (?)
Materials: gold, enamel Dimensions: Length: 4.8 centimetres (incl. gable) Width: 3.9 centimetres (max)
Height: 2.1 centimetres (outside hoop) Diameter: 2.3 centimetres (inside hoop) Weight: 32.15 grammes
 Technique: filigree, enameled Production place: Europe,Italy, Europe,Germany
Description: Marriage-ring gold hoop a broad band with
cable borders five bosses of filigree enriched with flowers in pale green and
white enamel between bosses, enamelled ornaments in dark blue and green,
each with pale blue rosette in middle from which rises a loop place of sixth boss occupied by
gable with two small windows and enamelled imbrications in blue, white and green
representing tiles gable works on hinge and discloses plain gold plate beneath.
Museum number: WB.195 
© Trustees of the British Museum
Γαμήλια Δωρεά (Μωχάρ) 13.4
‘’Μωχάρ’’ ήταν το ποσό που έδινε ο μνηστήρας στον πατέρα της νύφης . Δεν ήταν προκαθορισμένο αλλά αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τον πατέρα της νύφης. Το συνηθισμένο ποσό του Μωχάρ ήταν μικρότερο και ίσως ίσο με το ποσό που κατέβαλε ο Φαραώ Αμένοφις Γ’ για τις γυναίκες της Γκέζερ που πήρε στο χαρέμι του. Το ποσό του Μωχάρ δινόταν και σε εργασία ή σε είδος ή ανδραγάθημα : έτσι ο Ιακώβ δούλεψε 14 χρόνια για να πάρει συζύγους τις δύο αδελφές, Λεία και Ραχήλ, ο Δαβίδ έδωσε εκατό ακροβυστίας αλλοφύλων για να πάρει την κόρη του Σαούλ Μελχόχ, ενώ ο Οθονιέλ πρέπει για να παντρευτεί την Άσχα, κόρη του Χάλεβ πρέπει προηγουμένως να καταλάβει μια πόλη, την Δαβίρ.
 
Χαρακτήρας Γαμήλιου Δώρου Μωχάρ 13.5
Η υποχρέωση καταβολής στην οικογένεια της νύφης ποσού προσδίδει στον γάμο μορφή αγοραστικού συμβολαίου, με τα οποία ο σύζυγος αποκτά δικαιώματα στη σύζυγο. Τα δικαιώματα του συζύγου στη σύζυγό του δεν ήταν εμπράγματα επειδή αυτή αντίθετα με ό,τι ίσχυε για τη δούλη, δεν εθεωρείτο πράγμα. Το Μωχάρ δεν το καρπωνόταν ο γονέας. Το Μωχάρ ήταν αμοιβή για το άθικτο της κόρης ,τρόπος εξασφαλίσεως της κόρης σε περίπτωση χηρείας (κοινωνική ασφάλεια) και ίσως τεκμήριο της αξιότητας του γαμπρού, δηλαδή τεκμήριο αξιότητας του γαμπρού, δηλαδή κοινωνικό αντιστάθμισμα. Είναι το αντίδωρο για τη συγκατάθεση της οικογένειας της νύφης και της ίδιας της νύφη. Το Μωχάρ δεν ήταν σαν τα υπόλοιπα δώρα που κατέβαλε ο γαμπρός κατά το γάμο του.
 
 
     
Wedding Ring - Βέρα Γάμου
Object type: wedding-ring Date: 17thC (?) 19thC (?)
Materials: gold Technique: pierced, engraved, applied, twisted (wire)
Production place: Europe,Italy, Europe,Germany
Dimensions: Height: 2.8 centimetres (max), Width: 1.6 centimetres (hoop)
Width: 2.8 centimetres (band max),Weight: 24.36 grammes
Description: Marriage-ring gold hoop a broad band with borders of looped
and twisted wire sides covered with pierced plate with the Creation of Eve,
the Fall and the Expulsion from Eden engraved inscription on interior. Museum number: WB.196
© Trustees of the British Museum
Προσφορά Δώρων και Προίκας 13.6
Τα δώρα είναι συνήθως κοσμήματα, πολυτελή ζώνη, ενδύματα για τη νύφη, δώρα για τα άλλα μέλη της οικογένειας, τα οποία σε περίπτωση διαλύσεως του αρραβώνα έπρεπε να επιστραφούν στο διπλάσιο.
 
Κωλύματα Γάμου 13.7
Έχοντας γενική ισχύ τα κωλύματα ήταν: α) η στενή συγγένεια β) το αλλόθρησκο γ) η κοινωνική κατάσταση (χήρα, διαζευγμένη, ιερόδουλος) Ο γάμος εντός της οικογένειας απαγορεύεται επειδή πιστεύεται ό,τι η αγχιστεία δημιουργεί δεσμούς αίματος. Οι προερχόμενοι από ιερατικό γένος δεν μπορούσαν να παντρευτούν μια ιερόδουλη ή μια διαζευγμένη. Ο Αρχιερέας έπρεπε να παντρευτεί μια ισραηλίτιδα παρθένα. Ειδικό κώλυμα γάμου ήταν η ύπαρξη προηγούμενου γάμου με το ίδιο πρόσωπο: δεν μπορούσε ισραηλίτης να πάρει πάλι ως σύζυγό του τη γυναίκα, που είχε χωρίσει, αν αυτή είχε μείνει χήρα από επόμενό της γάμο.


 Jewish Betrothal Ring - Εβραικό Δαχτυλίδι Αρραβώνος
Date: 17th or 19th century - Culture: Eastern European or Italian
Medium: Gold, enamel - Dimensions: 7/8 x 1-3/4 in. (2.2 x 4.4 cm)
Classification: Metalwork-Gold and Platinu - Credit Line: Gift of J. Pierpont Morgan, 1917
Accession Number: 17.190.996 - Not on view
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/
 
Ο Γαμήλιος Εορτασμός 13.8
Ο γάμος δεν είναι θρησκευτική πράξη ή τελετή αλλά υπόθεση καθαρά πολιτική ή ‘’αστικού δικαίου’’ Η μόνη γραπτή συμφωνία γάμου που έχουμε ήταν στον Τωβία. Αν και κάτι δεδομένο στη Μεσοποταμία, τα μόνα συμβόλαια γάμου που μας έχουν σωθεί είναι από την Εβραϊκή αποικία της Ελεφαντίνης τον 5ο αι. π.Χ. Η έλλειψη μνείας συμβολαίου στην Παλαιά Διαθήκη είναι μάλλον τυχαία. Ο γάμος συνιστούσε αφορμή εορτασμού με σπουδαιότερο σημείο την είσοδο της νύφης στην οικία του γαμπρού. Ο γαμπρός ντυμένος με λαμπρά ενδύματα περιστοιχισμένος από τους φίλους του και από μουσικούς υποδεχόταν την μέλλουσα σύζυγό του, η οποία ήταν ντυμένη πολυτελώς και με καλυμμένο το πρόσωπό της και αυτή περιστοιχισμένη από τις φίλες της. Κατά τη διάρκεια της τελετής το ζευγάρι στέκεται κάτω από ένα κεντημένο πέπλο που στηρίζεται σε τέσσερις στύλους και συμβολίζει το μελλοντικό τους σπίτι . Η τελετή ολοκληρώνεται με το σπάσιμο ενός ποτηριού κάτω από τα πόδια του γαμπρού. Αυτή η πράξη υποδηλώνει πως και οι στιγμές της μεγάλης ευφορίας πρέπει να εξισορροπούνται από στιγμές σημαντικής περίσκεψης. Γαμήλια τραγούδια αγάπης εξυμνούσαν τα προσόντα των δύο συζύγων. Μετά ακολουθούσε παράθεση γεύματος στους γονείς της κόρης. Η γιορτή διαρκούσε επτά ημέρες και μπορούσε να διαρκέσει και για δυο εβδομάδες.

Η Πρώτη Νύχτα του Γάμου 13.9
Ο γάμος γινόταν πραγματικότητα ήδη από την πρώτη νύχτα. Από τη νύχτα αυτή φύλαγαν το σεντόνι το λερωμένο με το αίμα που αποδείκνυε την παρθενία της νύφης ,πράγμα που αναιρούσε κάθε συκοφαντία κατά της συζύγου.
 
Ζωροαστρισμός 14
Το Τελετουργικό του Γάμου 14.1
Όλοι οι οπαδοί του Ζωροαστρισμού και οι ιερείς της θρησκείας αυτής ενθαρρύνονται να παντρεύονται. Ο γάμος ευλογείται από δύο ιερείς οι οποίοι ζητούν από τον Αχούρα Μάσντα να χαρίσει στο ζευγάρι γιους και εγγονούς και προτρέπουν το ζευγάρι να κρατήσει τις πρακτικές του Ζωροαστρισμού μέσω της ευσέβειας και να ζητά την αιώνια πνευματική ευτυχία. Στο τέλος ανταλλάσσονται οι βέρες.
 

Locket Pendant - Κρεμαστό Μενταγιόν
Object Name: Case Date: probably 17th century Geography: North India
Medium: Gold, inlaid with rubies and emeralds Classification: Jewelry
Dimensions: H. 2 3/4 in. (6.9 cm) W. 2 in. (5 cm) D. 1/2 in. (1.2 cm) weight: 113.7gr
Credit Line: The Al-Thani Collection On view in Gallery 464
The Metropolitan Museum of Art

Σικχ 15
Ο Σικχισμός απορρίπτει την αγαμία. Όλοι οι γκουρού των Σικχ ήταν παντρεμένοι. Οι γραφές αναφέρουν ό,τι ο γάμος είναι ένας πνευματικός δεσμός και υποστηρίζουν την ιδέα του ενός πνεύματος σε δυο σώματα. Ο γάμος θεωρείται ως σχέση προκαθορισμένη από τον Θεό και όχι κοινωνικό συμβόλαιο. Δεν μπορεί να λυθεί-γι’ αυτό και δεν υπάρχει όρος για το διαζύγιο στη γλώσσα των Σικχ.
Pair of Bangles (kada)
Ζευγάρι από Βραχιόλια
Object Name: Bangles Date: ca. 1775–1825 Geography: North India, Jaipur
Medium: Gold, set with rubies, diamonds, and pearls enamel on interior lac core
Classification: Jewelry Dimensions: Diam. 2 7/8 in. (7.2 cm)
Credit Line: The Al-Thani Collection On view in Gallery 464
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/

Τελετουργικό του Σικχικού Γάμου 15.1
Το ζευγάρι με του συγγενείς έρχονται στο ναό πριν από την ανατολή του ηλίου. Επαγγελματίες ψάλτες ψέλνουν ύμνους ειδικούς για την πρωινή προσευχή. Ο υπεύθυνος της λατρευτικής σύναξης μπροστά στο ‘’Adi Granth Shib’’ υπενθυμίζει τα συζυγικά καθήκοντα στους μελλονύμφους και έπειτα ψάλλονται ύμνοι από το ‘’Granth’’-το ιερό βιβλίο του Σικχισμού- ειδικοί για την περίσταση. Στο τέλος το ζευγάρι κρατώντας από τις δύο άκρες ένα σάλι μαζί με φίλους και συγγενείς κάνουν τέσσερις κύκλους γύρω από την ιερή γραφή, το ‘’Adi Granth’’ και αυτό τους καθιστά συζύγους. Αυτή η τελετή ομοιάζει με την ανάλογη γαμήλια του Ινδουισμού, εκτός από τη χρήση του Adi Granth.

Bracelet - Βραχιόλι
Period: Mughal period (1526–1858) Date: 18th–19th century
Culture: India Medium: Jade (nephrite) with gold, enamel, and stone inlays
Dimensions: Diam. 3 1/8 in. (7.9 cm) Classification: Jade
Credit Line: Gift of Heber R. Bishop, 1902 Accession Number: 02.18.771
On view in Gallery 222
The Metropolitan Museum of Art.
http://www.metmuseum.org/

 
Αζτέκοι 16
Ο γάμος είναι υπόθεση των οικογενειών κι όχι προσωπική υπόθεση, πιθανώς οι νέοι έκαναν σχετική πρόταση στους γονείς τους. Οι γονείς βασικά ήταν αυτοί οι οποίοι ζητούσαν την άδεια από τους δασκάλους με τους οποίους τα αγόρια τους είχαν περάσει τον περισσότερο χρόνο της ζωής τους. Αφού ολοκληρωνόταν το γεύμα με μια πομπή έφερναν οι γέροι του πατρικού σογιού ένα τσεκούρι στους δασκάλους ζητώντας να κόψουν-συμβολικά-τους δεσμούς τους με το παιδί τους. Τότε οι δάσκαλοι έπαιρνα το τσεκούρι κι αποχωρούσαν σε παράταξη από το σπίτι του νέου. Οι γονείς επέλεγαν τη μέλλουσα σύζυγο, αφού είχαν συμβουλευτεί τους μάντεις τους οι οποίοι είχαν διαβάσει τα σημάδια της γέννησης των δύο μελλονύμφων. Παίζουν ένα διαμεσολαβητικό ρόλο μεταξύ των δύο οικογενειών και αφού υποβάλλουν σχετική πρόταση στους γονείς της νύφης, εκείνοι συσκέπτονται αποδέχονται τη σχετική πρόταση. Η ημέρα του γάμου καθοριζόταν μετά από σχετική συμβουλή των μάντεων για να θέσουν το γάμο υπό ευοίωνο σημείο, όπως το καλάμι, ο πίθηκος, το θαλάσσιο τέρας, ο αετός, το σπίτι. Ακολουθούσαν οι ετοιμασίες των φαγητών, του κακάο, των λουλουδιών, των πιπών για τη γιορτή του γάμου.
 
Pectoral Ornament - Επιστήθιο Κόσμημα
Period: 1200-1519 Date: 12th–15th century
Culture: Mexico, Guerrero, Ichcatiopan, Mixtec or Aztec style
Medium: gold, jadeite Dimensions: 8.00 x 7.20 cm (3 1/8 x 2 13/16 inches).
Credit LineGift of James C. Gruener in memory of his wife, Florence Crowell Gruener 1983.190  
 Description: This extraordinary pendant consists of a conch shell section carved in jade, enclosed in a delicate gold frame with tiny dangling bells. This symbol was worn by the deity Quetzalcoatl (Feathered Serpent) a culture hero credited in one myth with creating human life by sprinkling his blood on ground bones. The pectoral may have been worn by a priest, or by a ceremonial impersonator of Quetzalcoatl.
The Cleveland Museum of Art
 
Ο Γάμος των Νεκρών 17
Σε πολλές ιστορικές περιόδους και πολιτισμούς απαντάται το φαινόμενο ένας νεκρός να συνοδεύεται από έναν νεκρό του άλλου φύλου, κυρίως αν ο πρώτος είναι άνδρας ο δεύτερος να είναι γυναίκα: ο ανύπαντρος νεκρός θεωρείται μια ιδιαίτερη ‘’επικίνδυνη’’ για τον κόσμο των ζωντανών, ομάδα νεκρών. Προκειμένου να εξευμενισθεί και να γίνει πιο ευτυχής εκεί που θα είναι συντροφεύεται στην ταφή του με κάτι άψυχο εν είδη νυμφίου ή νύμφης: (μπανανιά για του άντρες ή σπαθί για τις γυναίκες στους Σεγκίτι-κάστας των Τελούγκου) ή με μια ανύπαντρη πεθαμένη (Κίνα) ή σκοτώνανε τη κοπέλα για να ακολουθήσει τον νεκρό στον τάφο (μια φυλή του Τρανσβάαλ) Αν πάλι ένας άντρας και μια γυναίκα συζούν αλλά πεθάνει ο ένας από τους δυο χωρίς να έχουν προλάβει να παντρευτούν τότε πραγματοποιείται ένας εικονικός γάμος μεταξύ τους: μια κοπέλα ντυμένη νύφη ακολουθεί το νεό στην τελευταία κατοικία του κρατώντας δυο στεφάνια που το ένα το ρίχνει πάνω στο λείψανο και το άλλο το κρατάει η ίδια. (κάστα Μαντράς Ινδιών, μεσαιωνική Γερμανία)
 
1944
Gold restricted
Jewellery design, fabrication and sales are disrupted severely by the Second World War.
Gold sales to the jewellery industry are strictly limited, and even wedding rings are highly taxed.
© 2015 World Gold Council
 
Γάμος Κατά την Κοινωνική Ανθρωπολογία και Εθνολογία 18
Θεωρίες για την Προέλευση του Γάμου 18.1
Υπάρχουν διάφορες θεωρίες για το πώς προέκυψε ο γάμος: με πιο σημαντική αυτή που υποστηρίζει πως ο γάμος εφευρέθηκε για την προστασία των γυναικών.
Η απαρχή του γάμου δεν βρίσκεται στα άτομα αλλά στο δεσμό μεταξύ ομάδων οι οποίες ανταλλάσσουν μεταξύ τους γυναίκες: οι ομάδες μπορούν να είναι οικογένειες ή κοινής καταγωγής . Ο γάμος δεν είναι (κατ’ αρχήν) και δεν μπορεί να είναι προσωπική υπόθεση. Ο τρόπος που εκτυλίσσεται ένας γάμος δείχνει πως πρόκειται για μια σύμβαση μεταξύ δύο ομάδων. Η οικογένεια που δίνει την κόρη της υφίσταται μια απώλεια : η αναχώρηση της κόρης-νύφης συνιστά μια ρωγμή στην αλληλεγγύη της οικογενειακής ομάδας, μια βίαιη διαδικασία. Οι τελετές του γάμου συμβολίζουν την εχθρότητα ανάμεσα στις δυο οικογένειες (μερικές φορές αναπαριστούν απαγωγή ή κλοπή της γυναίκας). Η υπέρβαση της κρίσης είναι σταδιακή και επίπονη: δείπνα, επισκέψεις οικογενειών)
 
TSIONIS since 1971
Βέρες Κλασικές, Βέρες Γάμου
Δώρα για Αρραβώνα
Κοσμήματα Γάμου
 
Λαογραφία 19
Ο γάμος εντάσσεται από τους λαογράφους στον ευρύτερο εθιμικό κύκλο και τον ‘’κύκλο της ζωής’’ που συμπεριλαμβάνει τη ‘’γέννηση’’ και το ‘’θάνατο’’. Η θρησκευτική ζωή ως σύστημα αξιών και πρακτικών συμπεριφορών επιδρά στη διαμόρφωση συγκεκριμένων συμπεριφορών κατά τις κρίσιμες περιστάσεις της ζωής του ανθρώπου όπως είναι και ο γάμος. Έτσι παράλληλα με τα μυστήρια της χριστιανικής Εκκλησίας υφίστανται και μια σειρά από πρακτικές με μαγικό ή λαϊκό χαρακτήρα που αποσκοπούν στην θεία εύνοια ή την αποτροπή από ποικίλους κινδύνους ή της ευνοϊκής επίδρασης του μέλλοντος.
 Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Χειροποίητες Βέρες Γάμου...Tsionis since 1971
Φτάνοντας λοιπόν στο σήμερα, οι βέρες γάμου είναι σύμβολο αιώνιας αγάπης κι αφοσίωσης μεταξύ ενός ζευγαριού και ενώ στον αρραβώνα οι βέρες φοριούνται στο αριστερό χέρι, στο γάμο οι βέρες περνιούνται από τον κουμπάρο στο δεξί χέρι του ζευγαριού. Σήμερα οι βέρες είναι ως επί των πλείστων κατασκευασμένες από χρυσό 9, 14 ή 18 καρατίων σε πολυποίκιλα σχέδια. Η γαμήλια ένωση δύο ανθρώπων τελείται και σφραγίζεται με τη ανταλλαγή βερών ευλογημένων από τον ιερέα...Tsionis since 1971
Fa Cadoro
Γνωρίστε το ζευγάρι βερών The Love της καινούργιας γαμήλιας collection
του οίκου κοσμημάτων Fa Cadoro στο Κοσμηματοπωλείο TSIONIS since 1971
και μοιραστείτε την ίδια καρδιά!...

Βέρες γάμου από τον καταξιωμένο ελληνικό οίκο κοσμημάτων Fa Cadoro.
Μοναδικές χρυσές χειροποίητες γαμήλιες βέρες Fa Cadoro που ξεχωρίζουν για την άριστη ποιότητά τους και σας δίνουν απεριόριστες επιλογές για να διαμορφώσετε τη δική σας βέρα σε ότι χρώμα χρυσού επιλέξετε και σε καράτια 14 ή 18 και με όσες πέτρες Brilliant επιθυμείτε!
Μπορούμε επίσης να Κατασκευάσουμε για Εσάς το Κόσμημα η τις Βέρες που
Εσείς θα Σχεδιάσετε.
Σας Ευχαριστούμε.
Η Ώρα η Καλή !!! 
       TSIONIS since 1971
Βέρες Γάμου
Κοσμήματα Γάμου
Δαχτυλίδια Αρραβώνα
 

Οι Βέρες Σας !!! Σας Ευχαριστούμε. Η Ώρα η Καλή !!!
    TSIONIS since 1971
Ειδικές Κατασκευές, Βέρες Γάμου, Χειροποίητα Κοσμήματα
Επισκευές Ρολογιών, Μπαταρίες, Στεγανοποιήσεις Ρολογιών 
Νυφικά Κοσμήματα, Επισκευές Κοσμημάτων
  
Αγαπητοί Φίλες και Φίλοι
Με σωστή φροντίδα και συντήρηση, τα κοσμήματά σας θα σας ανταμείψουν,
με απόλαυση και πολυτέλεια για μια ζωή.
 
Το εργαστήριο χρυσοχοίας TSIONIS since 1971 Κοσμήματα, Ρολόγια είναι στελεχωμένο με επαγγελματικά εκπαιδευμένους, εξειδικευμένους κοσμηματοποιούς, αλλά και ωρολογοποιούς οι οποίοι παρέχουν μια πλήρη ποικιλία υπηρεσιών εξαιρετικής επισκευής και κατασκευής κοσμημάτων, (βέρες γάμου, νυφικά κοσμήματα) και επισκευής ωρολογίων,  φινιρίσματος και ανανέωσης.

Επισκεφθείτε το Εργαστήριο Χρυσοχοίας TSIONIS since 1971 για να συμβουλευθείτε έναν από τους Εξειδικευμένους Κοσμηματοποιούς και ωρολογοποιούς μας όσον αφορά άλλες διαθέσιμες υπηρεσίες που πιθανόν

Χρειάζεται το κόσμημα σας, το ρολόι σας ή ακόμα και τα αξεσουάρ σας.
Για την διευκόλυνσή σας, οι πιο δημοφιλείς μας Υπηρεσίες Επισκευής κοσμημάτων,
και ρολογιών παρατίθενται παρακάτω.


ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΜΗΜΑ ΣΑΣ
Καθαρισμός και Γυάλισμα, Βέρες Γάμου, Αλλαγή μεγέθους δαχτυλιδιών, Τοποθέτηση λίθων, Επισκευή περιδεραίων, Επιδιόρθωση βραχιολιών, Δέσιμο Μαργαριταριών και Χαντρών, Επισκευή Ασημικών, Παραγγελίες για Ειδικές Κατασκευές, Κολλήσεις, Χάραξη ονομάτων, παραδοσιακά αλλά και με Laser, Χρύσωμα, Επιπλατίνωση,
Τελικός και ποιοτικός έλεγχος
στο κόσμημα σας...Tsionis since 1971
  
 
ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟΙ ΣΑΣ
Αποσυναρμολόγηση ολόκληρου του μηχανισμού και πρόπλυση, Έλεγχος των εξαρτημάτων για τυχόν φθορές, Αντικατάσταση εξαρτημάτων ρολογιού, Καθαρισμός μηχανισμού ρολογιού, Συναρμολόγηση μηχανισμού ρολογιού, Λίπανση και ρύθμιση λειτουργιών ρολογιού, Έλεγχος κάσας και μπρασελέ για φθορές, Καθαρισμός κάσας και μπρασελέ, Λουστράρισμα κάσας και μπρασελέ, Αντικατάσταση φλαντζών ρολογιού, Συναρμολόγηση κάσας, Επισκευή Quartz ρολογιών, Έλεγχος και αλλαγή μπαταρίας στα ρολόγια μπαταρίας, και σε καταδυτικά ρολόγια, Έλεγχος στεγανοποίησης ρολογιού, Λουράκια Ρολογιού, Μπρασελέ Ρολογιού, Κρύσταλλο Ρολογιού,
Τελικός και ποιοτικός έλεγχος 
στο ρολόι σας...Tsionis since 1971

TSIONIS since 1971
Κοσμήματα, Ρολόγια, Δώρα
Λεωφόρος  Βουλιαγμένης  184  Δάφνη - Υμηττός  Τ.Κ 17235
Τηλ / fax: 2109711558
e-mail: tsionis1@hotmail.com

www.tsionissince1971.blogspot.gr

 

Κοσμήματα, ρολόγια, δώρα, χρυσός, ασήμι, χειροποίητα κοσμήματα, χρυσά κοσμήματα, ασημένια κοσμήματα, μονόπετρα, δαχτυλίδια, σετ κοσμημάτων, κολιέ, βραχιόλια, σκουλαρίκια, σταυροί,μενταγιόν, κωνσταντινάτα, αλυσίδες λαιμού, μαργαριτάρια, γάμος, δαχτυλίδια αρραβώνων, βέρες γάμου, δώρα επετείου, δώρα γάμου, κόσμημα χειροποίητο, πολύτιμοι λίθοι, διαμάντι, ρουμπίνι,σμαράγδι, βάπτιση, σταυρός, δώρα βάπτισης, φυλαχτά, ματάκια, ασημένιες εικόνες, δώρα για παιδιά, παιδικά κοσμήματα, δώρο κουμπάρου, είδη δώρων, αξεσουάρ, επώνυμα ρολόγια, ανδρικά ρολόγια, γυναικεία ρολόγια, παιδικά ρολόγια, καταδυτικά ρολόγια, ρολόγια τσέπης, ανδρικό κόσμημα, δαχτυλίδι, μανικετόκουμπα, μπρελόκ, κομπολόϊ, κεχριμπάρι, ημιπολύτιμοι λίθοι, είδη γραφείου, στυλό, πένες, είδη καπνιστού, αναπτήρες, ταμπακιέρες, καπνοσακούλες, ξυπνητήρια, ελβετικοί σουγιάδες, επιβίωσης, γούρια

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Κοσμήματα, ρολόγια, δώρα, χρυσός, ασήμι, χειροποίητα κοσμήματα, χρυσά κοσμήματα, ασημένια κοσμήματα, μονόπετρα, δαχτυλίδια, σετ κοσμημάτων, κολιέ, βραχιόλια, σκουλαρίκια, σταυροί,μενταγιόν, κωνσταντινάτα, αλυσίδες λαιμού, μαργαριτάρια, γάμος, δαχτυλίδια αρραβώνων, βέρες γάμου, δώρα επετείου, δώρα γάμου, κόσμημα χειροποίητο, πολύτιμοι λίθοι, διαμάντι, ρουμπίνι,σμαράγδι, βάπτιση, σταυρός, δώρα βάπτισης, φυλαχτά, ματάκια, ασημένιες εικόνες, δώρα για παιδιά, παιδικά κοσμήματα, δώρο κουμπάρου, είδη δώρων, αξεσουάρ, επώνυμα ρολόγια, ανδρικά ρολόγια, γυναικεία ρολόγια, παιδικά ρολόγια, καταδυτικά ρολόγια, ρολόγια τσέπης, ανδρικό κόσμημα, δαχτυλίδι, μανικετόκουμπα, μπρελόκ, κομπολόϊ, κεχριμπάρι, ημιπολύτιμοι λίθοι, είδη γραφείου, στυλό, πένες, είδη καπνιστού, αναπτήρες, ταμπακιέρες, καπνοσακούλες, ξυπνητήρια, ελβετικοί σουγιάδες, επιβίωσης, γούρια