TSIONIS since 1971
ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ (JEWELLERY)
ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ (JEWELLERY)
Έργαστήριο Χρυσοχοίας, Χειροποίητο Κόσμημα.
Η ονομασία προέρχεται από το ρήμα κοσμώ που σημαίνει στολίζω. Κόσμημα ονομάζεται κάθε στολίδι για οποιοδήποτε λόγο και αν χρησιμοποιείται αυτό και είναι από τους πρώτους τομείς της λαϊκής χειροτεχνίας.
Από τους προϊστορικούς χρόνους, ο άνθρωπος συγκινήθηκε από τα αγαθά της φύσης που τον περιέβαλε και διάλεξε μερικά από αυτά για να τα κάνει στολίδια του. Τέτοια στολίδια ήταν τα περιδέραια και τα δαχτυλίδια από κοχύλια, όμορφες θαλασσινές πέτρες, κόκαλα κ.ά. Υπήρχε η εντύπωση σε αυτά τα πρώτα χρόνια ότι τα στολίδια είναι μέσο δύναμης, επιβολής, δημιουργίας, εκτίμησης από τους άλλους. Συχνά οι άνδρες στολίζονταν με σκοπό να προσελκύσουν τις γυναίκες.
Χρυσό δακτυλιόσχημο περίαπτο από σφυρήλατο έλασμα
Σύμφωνα με την αρχαιολογική και αρχαιομετρική μελέτη τέτοια κοσμήματα χρονολογούν
στην Τελική Νεολιθική ή Χαλκολιθική εποχή (4500-3300 π.Χ.
Η προέλευσή του είναι άγνωστη
Ύψος 0,155 μ., διάμετρος 0,12 μ. Βάρος 80,6 γρ.
Αίθουσα 5, προθήκη Ν11
Περιγραφή
Πρόκειται για το μεγαλύτερο περίαπτο του τύπου του που έχει βρεθεί έως σήμερα στον ελληνικό χώρο.
Τα περίαπτα αυτά θεωρούνται ότι αποδίδουν πολύ σχηματικά, ανθρώπινη, πιθανότατα γυναικεία μορφή,
όπως δηλώνεται και από τα δύο έκτυπα μαστίδια στο τμήμα του δακτυλίου κάτω από το στέλεχος.
όπως δηλώνεται και από τα δύο έκτυπα μαστίδια στο τμήμα του δακτυλίου κάτω από το στέλεχος.
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
©ΥΠΠΟ
Υπουργείο Πολιτισμού
http://collections.culture.gr/ItemPage.aspx?ObjectID=4476&LocationID=18&MainKindID=6&KindID=125
http://collections.culture.gr/ItemPage.aspx?ObjectID=4476&LocationID=18&MainKindID=6&KindID=125
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
http://www.namuseum.gr/collections/prehistorical/neolithic/neolithic05-gr.html
http://www.namuseum.gr/collections/prehistorical/neolithic/neolithic05-gr.html
Tsionis since 1971
Λίθινο πλακίδιο από στεατίτη, πιθανότατα περίαπτο.
Νεότερη ή Τελική Νεολιθική περίοδος (5300-3300 π.Χ.).
Από το Διμήνι Μαγνησίας. Ύψος 0,039 μ. Αίθουσα 5, προθήκη Ν12 Αθήνα
Νεότερη ή Τελική Νεολιθική περίοδος (5300-3300 π.Χ.).
Από το Διμήνι Μαγνησίας. Ύψος 0,039 μ. Αίθουσα 5, προθήκη Ν12 Αθήνα
Περιγραφή
Και στις δύο όψεις αποδίδεται με πέντε καίριες εγχαράξεις,
ανθρώπινη μορφή σε συνεσταλμένη στάση.
ανθρώπινη μορφή σε συνεσταλμένη στάση.
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
©ΥΠΠΟ
©ΥΠΠΟ
Υπουργείο Πολιτισμού
http://collections.culture.gr/ItemPage.aspx?ObjectID=4475&MainKindID=6&periodstring=3
http://collections.culture.gr/ItemPage.aspx?ObjectID=4475&MainKindID=6&periodstring=3
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
http://www.namuseum.gr/collections/prehistorical/neolithic/neolithic02-gr.html
http://www.namuseum.gr/collections/prehistorical/neolithic/neolithic02-gr.html
Περίαπτο με μέλισσες, χρυσό κόσμημα
Μέση Εποχή του Χαλκού, περίπου 1700 π.Χ.
από τον Χρυσόλακκο, τον ταφικό περίβολο της νεκρόπολης των Μαλίων.
Μινωικός χρυσοτέχνης
ύψος 4,6 εκ πλάτος 4,9 εκ
Μέση Εποχή του Χαλκού, περίπου 1700 π.Χ.
από τον Χρυσόλακκο, τον ταφικό περίβολο της νεκρόπολης των Μαλίων.
Μινωικός χρυσοτέχνης
ύψος 4,6 εκ πλάτος 4,9 εκ
Περιγραφή
Ένα από τα σπουδαιότερα και πιο γνωστά έργα της μινωικής τέχνης είναι το περίφημο περίαπτο σε σχήμα δύο μελισσών ή σφηκών, οι οποίες αποθέτουν μια σταγόνα μέλι στην κηρήθρα. Όλα τα στοιχεία του κοσμήματος είναι κυκλικά διατεταγμένα γύρω από την κυκλική σταγόνα, η οποία αποδίδεται με σχηματικό τρόπο, σαν ένας κοκκιδωτός δίσκος. Τα δύο έντομα είναι αντικριστά, με τα πόδια ενωμένα επάνω στη σταγόνα, ενώ στους κορμούς και στα φτερά τους οι λεπτομέρειες αποδίδονται με εντυπωσιακή μικροσκοπική κοκκίδωση.
Χρυσοί δίσκοι κρέμονται από τα φτερά, ενώ πάνω από τα κεφάλια τους στερεώνεται μία σφαίρα και ο κρίκος της ανάρτησης. Πρόκειται για αριστούργημα της μινωικής χρυσοχοΐας, που εντυπωσιάζει με τη φυσιοκρατική απόδοση των εντόμων, αλλά και με τη θαυμάσια εκτέλεσή του, παρουσιάζοντας σε όλο της το μεγαλείο την τελειότητα της τεχνικής στην παλαιοανακτορική εποχή.
Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
©ΥΠΠΟ
Χρυσοί δίσκοι κρέμονται από τα φτερά, ενώ πάνω από τα κεφάλια τους στερεώνεται μία σφαίρα και ο κρίκος της ανάρτησης. Πρόκειται για αριστούργημα της μινωικής χρυσοχοΐας, που εντυπωσιάζει με τη φυσιοκρατική απόδοση των εντόμων, αλλά και με τη θαυμάσια εκτέλεσή του, παρουσιάζοντας σε όλο της το μεγαλείο την τελειότητα της τεχνικής στην παλαιοανακτορική εποχή.
Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
©ΥΠΠΟ
Υπουργείο Πολιτισμού
Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
Tsionis since 1971
Όλοι οι λαοί μας έχουν αφήσει πλήθος κοσμημάτων. Όπως η Μυκηναϊκή Ελλάδα που παρέδωσε πολλά κοσμήματα τα οποία διακρίνονται για την καλλιτεχνική τους αξία παρόλο που χρονολογούνται εδώ και 2500 χρόνια π.Χ. Τα υλικά της κατασκευής τους είναι χρυσός, άργυρος, μόλυβδος, σμάλτο, ξύλο επενδυμένο με χρυσό, όλα σφυρήλατα και χυτά με πρόσθετες διακοσμήσεις.
Χρυσό Σφραγιστικό δακτυλίδι από το "θησαυρό της Τίρυνθας"
Ύστερη Εποχή του Χαλκού, 15ος αι. π.Χ.
Τίρυνθα, Θησαυρός (βορειοανατολικά της Ακρόπολης)
διάμετρος: 0.035 μ.- 0,057μ. (σφενδόνη), βάρος: 82,95 γρ.
Περιγραφή
Στα αριστουργήματα της μυκηναϊκής σφραγιδογλυφίας συγκαταλέγεται το χρυσό δακτυλίδι από το λεγόμενο «θησαυρό της Τίρυνθας?,
που σώζει μια από τις πιο σημαντικές τελετουργικές σκηνές της κρητομυκηναϊκής θρησκείας.
Είναι το μεγαλύτερο σφραγιστικό δακτυλίδι της εποχής του, που έχει σωθεί μέχρι σήμερα. Φέρει έγγλυφη παράσταση στη σφενδόνη και ανάγλυφη διακόσμηση σε τρεις σειρές στον κρίκο. Στο αριστερό άκρο της σφενδόνης απεικονίζεται γυναικεία θεότητα, που κάθεται σε θρόνο και ακουμπάει σε υποπόδιο. Φοράει μακρύ ιερατικό ένδυμα, πόλο στο κεφάλι, και με το δεξί της χέρι υψώνει κωνικό κύπελλο ή ρυτό. Προς το μέρος της έρχονται ο ένας πίσω από τον άλλο τέσσερις λεοντοκέφαλοι δαίμονες, που κρατούν σπονδικές πρόχους.
Γύρω από τη γυναικεία μορφή απεικονίζονται διάφορα στοιχεία που τονίζουν το θρησκευτικό χαρακτήρα της παράστασης: πίσω της ένα πουλί, πιθανότατα αετός, μπροστά της κιονίσκος με θυμιατήριο, και ψηλά, επάνω από τις μορφές, ο ουρανός με τον τροχό του ήλιου και τη σελήνη. Ο «Θησαυρός της Τίρυνθας? αποκαλύφθηκε βορειοανατολικά της Ακρόπολης, στα θεμέλια Μυκηναϊκής οικίας το 1915.
Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
©ΥΠΠΟ
Υπουργείο Πολιτισμού
http://odysseus.culture.gr/h/4/gh430.jsp?obj_id=4516
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
http://www.namuseum.gr/collections/prehistorical/mycenian/mycenian13-gr.html
Tsionis since 1971
Ύστερη Εποχή του Χαλκού, 15ος αι. π.Χ.
Τίρυνθα, Θησαυρός (βορειοανατολικά της Ακρόπολης)
διάμετρος: 0.035 μ.- 0,057μ. (σφενδόνη), βάρος: 82,95 γρ.
Περιγραφή
Στα αριστουργήματα της μυκηναϊκής σφραγιδογλυφίας συγκαταλέγεται το χρυσό δακτυλίδι από το λεγόμενο «θησαυρό της Τίρυνθας?,
που σώζει μια από τις πιο σημαντικές τελετουργικές σκηνές της κρητομυκηναϊκής θρησκείας.
Είναι το μεγαλύτερο σφραγιστικό δακτυλίδι της εποχής του, που έχει σωθεί μέχρι σήμερα. Φέρει έγγλυφη παράσταση στη σφενδόνη και ανάγλυφη διακόσμηση σε τρεις σειρές στον κρίκο. Στο αριστερό άκρο της σφενδόνης απεικονίζεται γυναικεία θεότητα, που κάθεται σε θρόνο και ακουμπάει σε υποπόδιο. Φοράει μακρύ ιερατικό ένδυμα, πόλο στο κεφάλι, και με το δεξί της χέρι υψώνει κωνικό κύπελλο ή ρυτό. Προς το μέρος της έρχονται ο ένας πίσω από τον άλλο τέσσερις λεοντοκέφαλοι δαίμονες, που κρατούν σπονδικές πρόχους.
Γύρω από τη γυναικεία μορφή απεικονίζονται διάφορα στοιχεία που τονίζουν το θρησκευτικό χαρακτήρα της παράστασης: πίσω της ένα πουλί, πιθανότατα αετός, μπροστά της κιονίσκος με θυμιατήριο, και ψηλά, επάνω από τις μορφές, ο ουρανός με τον τροχό του ήλιου και τη σελήνη. Ο «Θησαυρός της Τίρυνθας? αποκαλύφθηκε βορειοανατολικά της Ακρόπολης, στα θεμέλια Μυκηναϊκής οικίας το 1915.
Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
©ΥΠΠΟ
Υπουργείο Πολιτισμού
http://odysseus.culture.gr/h/4/gh430.jsp?obj_id=4516
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
http://www.namuseum.gr/collections/prehistorical/mycenian/mycenian13-gr.html
Tsionis since 1971
Ζεύγος χρυσών ενωτίων από παχύ σύρμα συστρεφόμενο σε σπείρες.
Ταφικός Κύκλος Α Μυκηνών, Τάφος ΙΙΙ («Τάφος των Γυναικών»
16ος αι. π.Χ. Διάμετρος 0,037 μ. Προθήκη 5.
Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο 55. ΥΠΠΟ/ΤΑΠ.
Ιακωβίδης, Σ., Μυκηναϊκή Τέχνη στο: Η Αυγή της Eλληνικής Τέχνης,
Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1994, σ. 276, εικ. 64.
©ΥΠΠΟ
Υπουργείο Πολιτισμού
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
http://collections.culture.gr/ItemPage.aspx?ObjectID=4604&LocationID=18&MainKindID=6&KindID=98
Tsionis since 1971
Tsionis since 1971
Ζεύγος χρυσών ενωτίων (σκουλαρίκια)
με περίτεχνη διακόσμηση συρματοπλεκτικής και κοκκίδωσης.
Ταφικός Κύκλος Α Μυκηνών, Τάφος ΙΙΙ («Τάφος των Γυναικών»).
16ος αι. π.Χ. Διάμετρος 0,075 μ. Προθήκη 5.
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Υπουργείο Πολιτισμού
©ΥΠΠΟ
Tsionis since 1971
«Η Μυκηναία αρχόντισσα θα λαμποκοπούσε ολόκληρη όντας κατασκέπαστη από τα κοσμήματά της: χρυσό ή ασημένιο διάδημα στο κεφάλι, χρυσά ή ασημένια περιβραχιόνια, χρυσές ή ασημένιες καρφίτσες στα μαλλιά της, δακτυλίδια, βραχιόλια στα χέρια, κρίκους στα πόδια… Στα κοσμήματα ιδιαίτερη μνεία αξίζει για την πόρπη, ένα από τα βασικά στολίδια της γυναίκας».
Χρυσό διάδημα με έκκρουστη διακόσμηση.
Μυκήνες, Ταφικός περίβολος Α τάφος ΙΙΙ.
16ος αιώνας π.Χ.
Διαστάσεις διαδήματος 0,65 μ. Χ 0,175μ. Ύψος τριγωνικών ελασμάτων 0,36 μ.
Περιγραφή
Χρυσό εντυπωσιακό διάδημα με επτά τριγωνικά ελάσματα στην κορυφή (ως τιάρα),
Χρυσό εντυπωσιακό διάδημα με επτά τριγωνικά ελάσματα στην κορυφή (ως τιάρα),
με έκκρουστη διακόσμηση κύκλων σε πυκνή διάταξη.
Διάδημα
Διάδημα ονομάζεται το κόσμημα της κεφαλής.
Η ετυμολογία της λέξης αναφέρεται στην ελληνική λέξη διαδέω που σημαίνει περιδένω.
Τα διαδήματα στα αρχαία χρόνια φορούσαν οι επιφανείς, πριγκίπισσες, βασιλείς κ.λ.π. ακριβώς για να επισημάνουν την υψηλή τους θέση στην κοινωνία. Οι Πέρσες βασιλείς, οι Αιγύπτιοι ευγενείς, οι Μακεδόνες βασιλείς, οι Ρωμαίοι και Βυζαντινοί αυτοκράτορες οι Κέλτες ηγεμόνες, έκαναν τις δημόσιες εμφανίσεις τους, λαμπρυναν τις επίσημες τελετές και συχνά θάβονταν με το επιβλητικό αυτό κόσμημα. Στην ελληνική παραδοσιακή φορεσιά υπάρχουν διαδήματα σε διάφορους τύπους και ονομασίες. Το πιό χαρακτηριστικό είναι το τεπελίκι που φοριέται στην περιοχή της σημερινής βόρειας Ελλάδας, και στον Πόντο. Το κόσμημα αυτό αποτελείται από ένα δίσκο που είναι ακουμπισμένος στο πάνω μέρος της κεφαλής και περιμετρικά του δίσκου κρέμονται αλυσιδάκια. Μία παραλλαγή στο τεπελίκι που συνιθιζόταν στην περιοχή των Μεγάρων είναι το παραδομένο φέσι. Λέγόταν έτσι γιατί κρέμονταν παράδες (νομίσματα) από το κυκλικό μεταλλικό στοιχείο που ακουμπούσε στην κεφαλή. Στο κάτω μέρος υπήρχε ένα μεταλλικό στήριγμα που περνούσε κάτω από το σαγόνι και λεγόταν καπιτσάλι. Ένας άλλος τύπος κοσμήματος κεφαλής είναι το στέμμα ή κορώνα που αποτελείτο από αρθρωτά στοιχεία στο μπροστινό μέρος και κατέληγε σε ένα ζεύγος αρθρωτών κλάδων στο πίσω μέρος. Τα κομήματα αυτά συναντιούνταν κυρίως στην Ήπειρο και τη Θεσσαλία. Τα διαδήματα που περιγράφηκαν, όπως και όλα τα κοσμήματα της παραδοσιακής ελληνικής φορεσιάς, φοριούνταν από τις γυναίκες κυρίως στο γάμο τους και συνήθως ήταν φτιαγμένα από ασήμι. Σαν ένα είδος διαδήματος μπορούμε να θεωρήσουμε τα στέφανα του γάμου (Circlet). Τα στέφανα αυτά φτιάχνονται σε ζεύγη, και η ιστορία τους ξεκινάει ήδη από τον 6ο αι. μ.Χ. όπου εμφανίζονται στις περιγραφές των γάμων των βυζαντινών ευγενών και αυτοκρατόρων. Η συνήθεια αυτή επεκτάθηκε τα επόμενα χρόνια και στον υπόλοιπο πληθυσμό.
Τα διαδήματα στα αρχαία χρόνια φορούσαν οι επιφανείς, πριγκίπισσες, βασιλείς κ.λ.π. ακριβώς για να επισημάνουν την υψηλή τους θέση στην κοινωνία. Οι Πέρσες βασιλείς, οι Αιγύπτιοι ευγενείς, οι Μακεδόνες βασιλείς, οι Ρωμαίοι και Βυζαντινοί αυτοκράτορες οι Κέλτες ηγεμόνες, έκαναν τις δημόσιες εμφανίσεις τους, λαμπρυναν τις επίσημες τελετές και συχνά θάβονταν με το επιβλητικό αυτό κόσμημα. Στην ελληνική παραδοσιακή φορεσιά υπάρχουν διαδήματα σε διάφορους τύπους και ονομασίες. Το πιό χαρακτηριστικό είναι το τεπελίκι που φοριέται στην περιοχή της σημερινής βόρειας Ελλάδας, και στον Πόντο. Το κόσμημα αυτό αποτελείται από ένα δίσκο που είναι ακουμπισμένος στο πάνω μέρος της κεφαλής και περιμετρικά του δίσκου κρέμονται αλυσιδάκια. Μία παραλλαγή στο τεπελίκι που συνιθιζόταν στην περιοχή των Μεγάρων είναι το παραδομένο φέσι. Λέγόταν έτσι γιατί κρέμονταν παράδες (νομίσματα) από το κυκλικό μεταλλικό στοιχείο που ακουμπούσε στην κεφαλή. Στο κάτω μέρος υπήρχε ένα μεταλλικό στήριγμα που περνούσε κάτω από το σαγόνι και λεγόταν καπιτσάλι. Ένας άλλος τύπος κοσμήματος κεφαλής είναι το στέμμα ή κορώνα που αποτελείτο από αρθρωτά στοιχεία στο μπροστινό μέρος και κατέληγε σε ένα ζεύγος αρθρωτών κλάδων στο πίσω μέρος. Τα κομήματα αυτά συναντιούνταν κυρίως στην Ήπειρο και τη Θεσσαλία. Τα διαδήματα που περιγράφηκαν, όπως και όλα τα κοσμήματα της παραδοσιακής ελληνικής φορεσιάς, φοριούνταν από τις γυναίκες κυρίως στο γάμο τους και συνήθως ήταν φτιαγμένα από ασήμι. Σαν ένα είδος διαδήματος μπορούμε να θεωρήσουμε τα στέφανα του γάμου (Circlet). Τα στέφανα αυτά φτιάχνονται σε ζεύγη, και η ιστορία τους ξεκινάει ήδη από τον 6ο αι. μ.Χ. όπου εμφανίζονται στις περιγραφές των γάμων των βυζαντινών ευγενών και αυτοκρατόρων. Η συνήθεια αυτή επεκτάθηκε τα επόμενα χρόνια και στον υπόλοιπο πληθυσμό.
Στα χρόνια της οθωμανικής αυτοκρατορίας τα στέφανα και γενικά τα κοσμήματα του γάμου συνήθως ανήκαν στην εκκλησία, η οποία τα δάνειζε στους μελλόνυμφους για την συγκεκριμέμη τελετή. Μία άλλη πολύ συνηθισμένη ονομασία για το κοσμήμα της κεφαλής είναι τιάρα (tiara).
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Υπουργείο Πολιτισμού
©ΥΠΠΟ
από την Jewelpedia
Tsionis since 1971
Χρυσή νεκρική προσωπίδα, γνωστή ως "μάσκα του Αγαμέμνονα".
Μυκήνες - Τίρυνθα - Θολωτοί τάφοι
Χρονολόγηση: Ύστερη Εποχή του Χαλκού, 16ος αι. π.Χ.
Τόπος Εύρεσης: Μυκήνες, Ταφικός Κύκλος Α,λακκοειδής τάφος V
Τόπος Εύρεσης: Μυκήνες, Ταφικός Κύκλος Α,λακκοειδής τάφος V
πλάτος: 0,017 μ., ύψος: 0,025 μ., βάρος: 168,5 γρ. Υλικό: Χρυσός
Περιγραφή
Η νεκρική προσωπίδα ανδρικής μορφής, γνωστή ως προσωπίδα ''του Αγαμέμνονα'', είναι, ίσως, το διασημότερο από τα ευρήματα του Schliemann στους βασιλικούς τάφους των Μυκηνών. Έχει κατασκευασθεί από παχύ έλασμα που σφυρηλατήθηκε πιθανότατα σε ξύλινο πυρήνα, ενώ οι λεπτομέρειες προστέθηκαν σε δεύτερο στάδιο με αιχμηρό εργαλείο. Απεικονίζεται η επιβλητική μορφή ενός γενειοφόρου άνδρα με ωοειδές πρόσωπο, πλατύ μέτωπο, μακριά λεπτή μύτη και λεπτά χείλη, σφιχτά κλεισμένα. Τα φρύδια επάνω από τα κλειστά μάτια, το μουστάκι και η γενειάδα αποδίδονται με έκτυπες παράλληλες γραμμές. Στην περιοχή των αυτιών φέρει οπές για τη στερέωση στο πρόσωπο του νεκρού με τη βοήθεια νήματος. Είναι η ωραιότερη από τις πέντε συνολικά χρυσές προσωπίδες, που έχουν βρεθεί στον Ταφικό Κύκλο Α των Μυκηνών και φαίνεται ότι προορίζονταν για άνδρες ηγεμόνες. Η συγκεκριμένη είναι η μοναδική που απεικονίζει γενειοφόρο άνδρα, αλλά και η μοναδική με τόσο έντονη απόδοση των χαρακτηριστικών του προσώπου.
Προσωπείο του Αγαμέμνονα
Το προσωπείο του Αγαμέμνωνα είναι ένα εύρημα της ανασκαφής των Μυκηνών το 1876 από τον Ερρίκο Σλήμαν. Το εύρημα είναι ένα χρυσό νεκρικό προσωπείο και βρέθηκε πάνω στο πρόσωπο ενός σώματος που βρίσκονταν ενταφιασμένο στον ταφικό θάλαμο Ε' του ταφικού περιβόλου Α' των Μυκηνών. Ο Σλήμαν πίστευε ότι ανεκάλυψε την σωρό του θρυλικού αρχαίου βασιλιά Αγαμέμνονα, από όπου το εύρημα πήρε την ονομασία του. Σύγχρονες αρχαιολογικές μελέτες απέδειξαν ότι το προσωπείο ανάγεται το 1550-1500 π.χ., περίοδος κατά τρεις αιώνες περίπου προγενέστερη από την εποχή που ο Αγαμέμνωνας υποτίθεται ότι έζησε. Ωστόσο, το όνομα του προσωπείου παρά την ανακάλυψη παρέμεινε.
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο 624. ΥΠΠΟ/ΤΑΠ.
Υπουργείο Πολιτισμού
©ΥΠΠΟ
http://odysseus.culture.gr/h/4/gh430.jsp?obj_id=4503
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
http://www.namuseum.gr/collections/prehistorical/mycenian/mycenian02-gr.html
Βικιπαίδεια, η ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
https://el.wikipedia.org/wiki/
Tsionis since 1971
Περιγραφή
Η νεκρική προσωπίδα ανδρικής μορφής, γνωστή ως προσωπίδα ''του Αγαμέμνονα'', είναι, ίσως, το διασημότερο από τα ευρήματα του Schliemann στους βασιλικούς τάφους των Μυκηνών. Έχει κατασκευασθεί από παχύ έλασμα που σφυρηλατήθηκε πιθανότατα σε ξύλινο πυρήνα, ενώ οι λεπτομέρειες προστέθηκαν σε δεύτερο στάδιο με αιχμηρό εργαλείο. Απεικονίζεται η επιβλητική μορφή ενός γενειοφόρου άνδρα με ωοειδές πρόσωπο, πλατύ μέτωπο, μακριά λεπτή μύτη και λεπτά χείλη, σφιχτά κλεισμένα. Τα φρύδια επάνω από τα κλειστά μάτια, το μουστάκι και η γενειάδα αποδίδονται με έκτυπες παράλληλες γραμμές. Στην περιοχή των αυτιών φέρει οπές για τη στερέωση στο πρόσωπο του νεκρού με τη βοήθεια νήματος. Είναι η ωραιότερη από τις πέντε συνολικά χρυσές προσωπίδες, που έχουν βρεθεί στον Ταφικό Κύκλο Α των Μυκηνών και φαίνεται ότι προορίζονταν για άνδρες ηγεμόνες. Η συγκεκριμένη είναι η μοναδική που απεικονίζει γενειοφόρο άνδρα, αλλά και η μοναδική με τόσο έντονη απόδοση των χαρακτηριστικών του προσώπου.
Προσωπείο του Αγαμέμνονα
Το προσωπείο του Αγαμέμνωνα είναι ένα εύρημα της ανασκαφής των Μυκηνών το 1876 από τον Ερρίκο Σλήμαν. Το εύρημα είναι ένα χρυσό νεκρικό προσωπείο και βρέθηκε πάνω στο πρόσωπο ενός σώματος που βρίσκονταν ενταφιασμένο στον ταφικό θάλαμο Ε' του ταφικού περιβόλου Α' των Μυκηνών. Ο Σλήμαν πίστευε ότι ανεκάλυψε την σωρό του θρυλικού αρχαίου βασιλιά Αγαμέμνονα, από όπου το εύρημα πήρε την ονομασία του. Σύγχρονες αρχαιολογικές μελέτες απέδειξαν ότι το προσωπείο ανάγεται το 1550-1500 π.χ., περίοδος κατά τρεις αιώνες περίπου προγενέστερη από την εποχή που ο Αγαμέμνωνας υποτίθεται ότι έζησε. Ωστόσο, το όνομα του προσωπείου παρά την ανακάλυψη παρέμεινε.
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο 624. ΥΠΠΟ/ΤΑΠ.
Υπουργείο Πολιτισμού
©ΥΠΠΟ
http://odysseus.culture.gr/h/4/gh430.jsp?obj_id=4503
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
http://www.namuseum.gr/collections/prehistorical/mycenian/mycenian02-gr.html
Βικιπαίδεια, η ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
https://el.wikipedia.org/wiki/
Tsionis since 1971
Σφραγιδόλιθος από σάρδιο.
Ξύλινη εξαγωνική πυξίδα με χρυσά ελάσματα.
Μυκήνες, Ταφικός Κύκλος Α, Τάφος V, 16ος αι. π.Χ.
Περιγραφή
Νιχώρια 16-14 αι. Π.Κ.Χ.
Σάρδιο
Είναι ποιότητα χαλκηδόνιου (χαλαζία) και έχει χρώμα καφετί. Μοιάζει πολύ με την κορνεόλη και συνήθως δε το διακρίνουμε από αυτήν. Το χρώμα όπως και στην κορνεόλη, οφείλεται σε προσμίξεις οξειδίων του σιδήρου, που υπάρχουν στη μάζα του χαλκηδόνιου.
Είναι ποιότητα χαλκηδόνιου (χαλαζία) και έχει χρώμα καφετί. Μοιάζει πολύ με την κορνεόλη και συνήθως δε το διακρίνουμε από αυτήν. Το χρώμα όπως και στην κορνεόλη, οφείλεται σε προσμίξεις οξειδίων του σιδήρου, που υπάρχουν στη μάζα του χαλκηδόνιου.
Το σάρδιο ήταν γνωστό και στους πιο αρχαίους πολιτισμούς, που το χρησιμοποιούσαν στην κατασκευή κοσμημάτων και σφραγιδόλιθων. Το όνομα οι Έλληνες το έδωσαν γιατί το προμηθεύονταν από την πόλη Σάρδεις, την πρωτεύουσα της Λυδίας στη Μικρά Ασία.
Σφραγιδόλιθος
Ονομάζεται συνήθως πολύτιμος λίθος μικρού σχήματος που φέρεται σε
Σφραγιδόλιθος
Ονομάζεται συνήθως πολύτιμος λίθος μικρού σχήματος που φέρεται σε
δακτυλίδι ή αυτόνομα ως σφραγίδα. Ο σφραγιδόλιθος φέρει κυρίως έγγλυφες, και σπάνια ανάγλυφες, παραστάσεις με σύμβολα ή γράμματα και χρησιμοποιούνταν για τη σφράγιση επιστολών ή διαταγμάτων. Τέτοιοι σφραγιδόλιθοι βρίσκονται από τη πρότερη αρχαιότητα
στην Αίγυπτο, Βαβυλωνία και Ασσυρία καθώς και στην προϊστορική Ελλάδα, στη Μινωική
και Μυκηναϊκή εποχή. Ένδειξη γραφής εμφανίζεται σε σφραγιδόλιθο της 6ης ή 5ης χιλιετίας π.Χ. που βρέθηκε στα Γιαννιτσά. Κατά τους κλασικούς χρόνους οι σφραγιδόλιθοι φέρονταν πλέον σε δακτυλίους (δακτυλίδια).
Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας
Υπουργείο Πολιτισμού
©ΥΠΠΟ
Tsionis since 1971
Ξύλινη εξαγωνική πυξίδα με χρυσά ελάσματα.
Μυκήνες, Ταφικός Κύκλος Α, Τάφος V, 16ος αι. π.Χ.
Περιγραφή
Τα τοιχώματα της πυξίδας διακοσμούνται με επαναλαμβανόμενα θέματα: κυνήγι ελαφιού ή ζαρκαδιού από λιοντάρι μέσα σε τοπίο με φοινικόδεντρα, και σπείρες. Η μορφή του βουκρανίου (κεφαλής ταύρου) με τα μεγάλα μάτια κυριαρχεί στην παράσταση. Η πυξίδα είναι μοναδικό εύρημα, τόσο για τη φύση του υλικού (ξύλου), το οποίο σπανίως σώζεται από τη μυκηναϊκή εποχή, όσο και για τον εμβληματικό χαρακτήρα της παράστασης.
Πυξίδα (αγγείο)
Πυξίδα (αγγείο)
Είναι είδος της κεραμικής, της αγγειοπλαστικής και ξυλογλυπτικής τέχνης αρχικά, συνήθως στρογγυλό με ξεχωριστό καπάκι που χρησιμοποιούνταν περισσότερο από τις γυναίκες για να φυλάσσουν τα κοσμήματα και τα καλλυντικά τους.
Σε μεταγενέστερες περιόδους κατασκευάζονται και από μέταλλο, φίλντισι ή άλλα υλικά.
Σε μεταγενέστερες περιόδους κατασκευάζονται και από μέταλλο, φίλντισι ή άλλα υλικά.
Το όνομα προέρχεται από τα κορινθιακά κουτιά που κατασκευάζονταν από ξύλο πυξού
και οι αρχικές παραστάσεις απεικόνιζαν συνήθως την πομπή του γάμου
από το σπίτι ενός νεαρού κοριτσιού με το νέο σύζυγό της.
Υπουργείο Πολιτισμού
©ΥΠΠΟ
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Tsionis since 1971
Ακόμα και οι αρχαίοι Ελληνες, οι τόσο λιτοί στην εμφάνιση και ενδυμασία τους, οι μεγαλοπρεπείς μέσα στην απλότητά τους, έδιναν ιδιαίτερη σημασία σε μερικά συμπληρώματα που τόνιζαν και φανέρωναν καταστάσεις και η χρήση τους ήταν καθαρά σημειολογική. Κλαδί ελιάς φορούσε ο νικητής των Ολυμπιακών αγώνων, κλαδί από κισσό ο νικητής στις διονυσιακές γιορτές και στους θεατρικούς διαγωνισμούς δράματος, φύλλα δρυός φορούσαν στις θρησκευτικές τους τελετές, γιρλάντες από πετροσέλινο στις πένθιμες τελετές, ενώ ανθοστέφανα από φρέσκα λουλούδια φορούσαν οι άνδρες στα συμπόσια.
Χρυσά ενώτια, 525-500 π.Χ. Της Ιέρειας της Σίνδου
Ανθικός διάκοσμος με συρματερή και κοκκίδωση.
Σίνδος, Τάφος 28. Διαμ.3εκ και 2,7εκ.
Περιγραφή
Αποτελούνται από δαντελωτή ταινία που στο φαρδύτερο άκρο της απολήγει σε ρόδακα. Ο ρόδακας έχει οκτώ συρματερά φύλλα και ένα σφαιρίδιο ως πυρήνα, και πλαισιώνεται από δύο άλλα σφαιρίδια, κολημμένα στις παρυφές της ταινίας. Η ταινία κοσμείται με πλοχμό, το πλάτος του οποίου μειώνεται βαθμιαία έως ότου μετατρέπεται σε απλό βόστρυχο. Στο σημείο αυτό κολλά στην κάτω επιφάνεια του ρόδακα.
©ΥΠΠΟ.
Υπουργείο Πολιτισμού
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Tsionis since 1971
Χρυσά ταινιωτά ενώτια,
γύρω στο 500 π.Χ. Της Δέσποινας των Αιγών.
Ανθικός διάκοσμος με συρματερή και κοκκίδωση.
Μουσείο Αιγών,
ΒΜ 2018 – ΒΜ 2019..
©ΥΠΠΟ
γύρω στο 500 π.Χ. Της Δέσποινας των Αιγών.
Ανθικός διάκοσμος με συρματερή και κοκκίδωση.
Μουσείο Αιγών,
ΒΜ 2018 – ΒΜ 2019..
©ΥΠΠΟ
Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας
Μουσείο Βασιλικών Τάφων των Αιγών, Βεργίνα, Ημαθία
Tsionis since 1971
Από την ανώτερη τάξη (ηγεμόνες, ευγενείς, θρησκευτικοί αρχηγοί) δεν έλειπαν οι χρυσές ταινίες που συγκρατούσαν τα μαλλιά τους, τα στεφάνια με διάκοσμο από πολύτιμες πέτρες, τα διαδήματα και οι χρυσές καρφίτσες, οι περόνες που συγκρατούσαν το χιτώνα τους, τα δακτυλίδια και οι χρυσοί κρίκοι. Όλα ήταν κατασκευασμένα με τέχνη περισσή, κατεργασμένα στο χέρι από χρυσό, άργυρο και μπρούντζο.
Χρυσά ενώτια. (Σκουλαρίκια)
Β' τέταρτο 5ου αιώνα π.Χ.
από την Ερέτρια Εύβοιας.
Χρ928.
Περιγραφή
Περιγραφή
(παράσταση αρπαγής της Θέτιδας)
Αποτελούνται από ρόδακες, στριφτά σύρματα που σχηματίζουν πέλτη και κρεμαστές αλυσίδες που απολήγουν σε αχιβάδες. Το κέντρο τους αποτελεί σύμπλεγμα γυναικείας μορφής την οποία προσπαθεί να αρπάξει ένας άνδρας. Η ύπαρξη λιονταριού και φιδιών μπροστά από τη γυναικεία μορφή οδηγούν στην ταύτισή της με τη Νηρηίδα Θέτιδα.
©ΥΠΠΟ
Υπουργείο Πολιτισμού
http://collections.culture.gr/ItemPage.aspx?ObjectID=1774&LocationID=18&MainKindID=6&KindID=98&periodstring=0
Υπουργείο Πολιτισμού
http://collections.culture.gr/ItemPage.aspx?ObjectID=1774&LocationID=18&MainKindID=6&KindID=98&periodstring=0
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Tsionis since 1971
Δακτύλιος με Σφενδόνη ΕλλειψοειδήΧρυσό δακτυλίδι με σφενδόνη από σάρδιο. Τέλη 4ου αιώνα π.Χ. Δερβένι, Τάφος Ζ. Περιγραφή
Ο κρίκος αποτελείται από δυο σύρματα, περιελιγμένα κατ' αντίθετη φορά, και από τρίτο στρεπτό σύρμα που καλύπτει εξωτερικά την αρμογή των δύο. Τα δυο πέρατα καταλήγουν σε συμπαγείς σχηματοποιημένους άκρους πόδες λέοντος που συγκρατούν την ελλειψοειδή ελασμάτινη σφενδόνη, όπου περικλείεται ο σάρδιος λίθος. Το άνω περίγραμμα του κατακόρυφου περιχειλώματος της σφενδόνης είναι γλωσσωτό. Το μέτωπό του κοσμείται με επίθετες σπείρες από στρεπτό σύρμα.
Υπουργείο Πολιτισμού
©ΥΠΠΟ
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Tsionis since 1971
|
Ganymede Jewelry
Hellenistic, 330–300 B.C. Culture: Greek
Gold, rock crystal, emerald; L. of necklace 13 in. (33 cm), H. of earrings 2 3/8 in. (6 cm), W.
of bracelets 3 1/8 in. (8 cm), W. of fibulae 1 15/16 in. (5 cm), H. of ring 13/16 in. (2.1 cm)
Harris Brisbane Dick Fund, 1937 (37.11.8–.17)
Harris Brisbane Dick Fund, 1937 (37.11.8–.17)
Golden ram’s head rock - crystal bracelet styled like a torque (ca. 330-300 B.C.).
Found in Macedonia, near Thessaloniki.
The Metropolitan Museum of Art
Tsionis since 1971
Ganymede Jewelry, Hellenistic, 330–300 B.C. Culture: Greek
The Metropolitan Museum of Art
Tsionis since 1971
Για την Ρωμαία (753 π.Χ. – 476 μ.Χ.) απαραίτητο συμπλήρωμα είναι το διάδημα στα μαλλιά, τα σκουλαρίκια στ’ αυτιά, το κολιέ γύρω από το λαιμό της, τα βραχιόλια στους καρπούς, τα δακτυλίδια στα δάκτυλα, οι κρίκοι στα μπράτσα και τους αστραγάλους.
Πλούσια και πολλά κοσμήματα ήταν απαραίτητο συμπλήρωμα της ενδυμασίας ανδρών και γυναικών της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Βραχιόλια το ένα επάνω στο άλλο, δακτυλίδια από χρυσό και ασήμι, όλα γεμάτα με πολύτιμες πέτρες όπως μαργαριτάρια, σμαράγδια, ρουμπίνια, διαμάντια. Χρησιμοποιούν ακόμη πλούσια διαδήματα για τα μαλλιά τους και πολύτιμες πέτρες στα ρούχα και τα υποδήματά τους. |
Χρυσό πλέγμα κόμης με ανάγλυφη προτομή Αρτέμιδος στο μετάλλιο.Από το λεγόμενο «θησαυρό του Καρπενησίου». Δωρεά Ελένης Σταθάτου.
Χρονολόγηση: 3ος αι. π.Χ Διαστάσεις: συν. διάμ. 0,23μ., διάμ. μεταλλίου 0,114μ.
Αίθουσα 42, Προθήκη 26, αρ. 3 (αρ. ευρ. Στ. 369)
Περιγραφή
Το έργο αποτελούσε τμήμα ενός συνόλου, «θησαυρού», από 44 κοσμήματα, τα οποία παρουσιάσθηκαν στην αγορά αρχαιοτήτων των Αθηνών το 1929. Προέρχονται από τη Θεσσαλία, αν και οι ακριβείς συνθήκες εύρεσής τους δεν είναι γνωστές. Κατά μία μαρτυρία ανακαλύφθηκαν στο εσωτερικό χάλκινου αγγείου πλησίον του Αλμυρού στη Μαγνησία, κατά μία άλλη στην περιοχή της Λαμίας-Λιανοκλαδίου. Άλλοι ισχυρίσθηκαν ότι βρέθηκαν στο Δομοκό, ενώ ο αρχαιοπώλης, ο οποίος πώλησε στην Ελένη Σταθάτου 35 κοσμήματα και στο Μουσείο Μπενάκη 9, διαβεβαίωνε ότι ανακαλύφθηκαν πλησίον του Καρπενησίου. Πρόκειται για το ωραιότερο από τα τέσσερα μετάλλια του «θησαυρού» με προτομή Αρτέμιδος (το ένα στο Μουσείο Μπενάκη) ή Αφροδίτης. Η προτομή, σε ανάγλυφο με αξιώσεις της μεγάλης, ελεύθερης πλαστικής και ιδιαίτερη εκφραστικότητα, απεικονίζει τη θεά του κυνηγίου και προστάτιδα των παιδιών καθώς και των επίτοκων γυναικών, Αρτέμιδα, με φαρέτρα και δορά ζώου (νεβρίδα) στον ώμο. Φιόγκος (Ηράκλειον άμμα) συγκρατεί τα μαλλιά στην κορυφή της κεφαλής. Στη φυσικότητα της στάσης συμβάλλει η αντίθετη στροφή της κεφαλής και οι ανεμίζοντες βόστρυχοι πίσω από το λαιμό. Την παράσταση περιβάλλουν στεφάνες με συμπληρωματικό διάκοσμο, οι οποίες κατά σειρά περιέχουν: φυλλωτό, κυμάτιο με ρόδακες μεταξύ ωών, ανθέμια πλαισιούμενα από ένθετους γρανάτες και ρόδακες με ένθετη πράσινη υαλόμαζα σε κυματοειδή διάχωρα από κληματίδα κισσού, και κλάδοι με περιελισσόμενη ταινία κατά διαστήματα. Αστράγαλοι διαχωρίζουν τις ζώνες. Στην περιφέρεια του μεταλλίου το πλέγμα της αλυσίδας δημιουργεί τριγωνικά και ρομβοειδή διάχωρα. Τα 16 σημεία εξάρτησής από το μετάλλιο σηματοδοτούν κυκλικοί γρανάτες, ένθετοι σε δισκοειδή βάση. Δισκάρια με γυναικεία προτομή, ρόδακες και κρίκοι διακοσμούν τις υπόλοιπες γωνίες των διαχώρων. H ύπαρξη του πλέγματος υποβάλλει την ιδέα εξαρτήματος κόμμωσης για εύπορη γυναίκα. Δεν αποκλείεται να ταυτίζεται
με τον κεκρύφαλλο των αρχαίων πηγών.
©ΥΠΠΟ
Υπουργείο Πολιτισμού
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Tsionis since 1971
Bracelets from the Olbia Treasure
Greek (Artist)
Elements: late 2nd century BC; Setting: 1st century BC (Greco-Roman)
gold, garnet, amethyst, emerald, pearl, chrysoprase, glass, enamel and modern replacements
Olbia (present-day Parutino, Ukraine) (Place of Discovery)
Measurements 2 1/16 x 3 1/8 in. (5.3 x 7.9 cm)
This outstanding example of jewelry from the 1st-century-BC Greek colonies in the Black Sea region is purported to belong to the famed Olbia treasure, named for the town in present-day Ukraine in which it was discovered at the end of the 19th century. Whether the bracelets, necklaces, earrings, dress ornaments, and other items in the Walters' collection really came from the same tomb remains unclear. These impressive bracelets have a centerpiece linked by hinges to the two arms. Each bracelet can be closed with a pin that runs through intertwining hoops. The lavish embellishment includes granulation, cloisonné work, and beading as well as multicolored enamel and gemstone inlays in various settings. Using multiple colors and sizes of gemstones became common in Greek jewelry making after the conquest of the East by Alexander the Great (356-323 BC), which opened up new trade routes and introduced the Greeks to Oriental styles.
This outstanding example of jewelry from the 1st-century-BC Greek colonies in the Black Sea region is purported to belong to the famed Olbia treasure, named for the town in present-day Ukraine in which it was discovered at the end of the 19th century. Whether the bracelets, necklaces, earrings, dress ornaments, and other items in the Walters' collection really came from the same tomb remains unclear. These impressive bracelets have a centerpiece linked by hinges to the two arms. Each bracelet can be closed with a pin that runs through intertwining hoops. The lavish embellishment includes granulation, cloisonné work, and beading as well as multicolored enamel and gemstone inlays in various settings. Using multiple colors and sizes of gemstones became common in Greek jewelry making after the conquest of the East by Alexander the Great (356-323 BC), which opened up new trade routes and introduced the Greeks to Oriental styles.
Walters Art Museum
Tsionis since 1971
Χρυσός δίσκος
Από το «Θησαυρό της Θεσσαλίας», 2ος αι. π.Χ.
Διάμ. 0,111 μ. (ΓΕ 1556)
Προϊστορική, Αρχαία Ελληνική και Ρωμαϊκή Τέχνη
Περιγραφή
Με ανάγλυφη προτομή της Αθηνάς, που φορεί περικεφαλαία με τρία λοφία και λοξή αιγίδα με γοργόνειο. Τα μάτια της θεάς ήταν ένθετα από γαλάζιο σμάλτο. Το δικτυωτό πλέγμα των αλυσίδων, το οποίο περιβάλλει το κόσμημα, υποδηλώνει ότι χρησίμευε για τη συγκράτηση των μαλλιών στον αυχένα.
Μουσείο Μπενάκη
Tsionis since 1971
Ξακουστά ακόμη είναι τα βυζαντινά κοσμήματα (330-1453 μ.Χ.) που έγιναν περιζήτητα στην Ευρώπη ολόκληρη ενώ ακόμη και σήμερα αποτελούν πηγή έμπνευσης για τους σχεδιαστές κοσμημάτων.
Τα κοσμήματα και οι κορώνες των αυτοκρατόρων είναι χειροποίητα δηλώνοντας την ελληνορωμαϊκή επίδραση μέχρι τον 4ο αιώνα. Χρυσά δακτυλίδια με ανάγλυφες παραστάσεις και μονογράμματα, χρησιμεύουν ως δακτυλίδια αρραβώνων και γάμου.
Κρεμαστά μεγάλα χειροποίητα χρυσοποίκιλτα σκουλαρίκια, χρυσές καρφίτσες, πόρπες από πολύτιμες πέτρες, βραχιόλια εργασμένα με μικρές πέτρες σε μωσαϊκό.
Υπουργείο Πολιτισμού
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Tsionis since 1971
Museum of Fine Arts, Boston
Tsionis since 1971
© Ίδρυμα Ν.Π. Γουλανδρή, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Tsionis since 1971
Μουσείο Μπενάκη
Tsionis since 1971
Μαργαριτάρια, σμαράγδια, ρουμπίνια, διαμάντια υπάρχουν άφθονα στην ενδυμασία αυτοκρατόρων.
Μαργαριτάρια, σμαράγδια, ρουμπίνια, διαμάντια υπάρχουν άφθονα στην ενδυμασία αυτοκρατόρων.
Χριστιανικά εμβλήματα όπως ο σταυρός, στάχυα, κλαδιά αμπέλου και φύλλα, περιστέρια, ψάρια, σχήματα ζώων, γεωμετρικά και αφηρημένα σχήματα, φύλλα λουλουδιών και φρούτα διαμόρφωναν τη διακόσμηση των βυζαντινών υφασμάτων και κοσμημάτων.
Υπουργείο Πολιτισμού
Tsionis since 1971
Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
Tsionis since 1971
Σταυρός Λειψανοθήκη Ἀσήμι ἐπίχρυσο, πολύτιμοι λίθοι, μαργαριτάρια 13ος αἰώνας Υ. 110 – Πλ. 80 Οικουμενικόν Πατριαρχείον Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου Αγίου Όρους |
Οικουμενικόν Πατριαρχείον
Tsionis since 1971
Βαρύτιμο χρυσό εγκόλπιο σε σχήμα καραβέλας, από την Πάτμο. 17ος αι. Ύψ. 0,14 μ. Δωρεά Eλένης Σταθάτου (ΓΕ 7669) Περιγραφή Διακοσμείται με πολύχρωμα σμάλτα και μαργαριτάρια και ανήκει στα γνωστότερα και πιο συζητημένα κοσμήματα του ελληνικού χώρου. Μεταβυζαντινή και Νεοελληνική Τέχνη Μουσείο Μπενάκη |
Μουσείο Μπενάκη
Tsionis since 1971
Μάστορες στην κοσμηματοποιϊα υπήρξαν και οι αρχαίοι Αιγύπτιοι (3000 – 525 π.Χ.) που την τέχνη τους μετάδωσαν και σε άλλους ανατολικούς λαούς. Χρησιμοποιούσαν πιο πολύ το μέταλλο και τα πετράδια που πάνω τους χάραζαν διάφορες παραστάσεις.
Μουσείο ΜπενάκηΜάστορες στην κοσμηματοποιϊα υπήρξαν και οι αρχαίοι Αιγύπτιοι (3000 – 525 π.Χ.) που την τέχνη τους μετάδωσαν και σε άλλους ανατολικούς λαούς. Χρησιμοποιούσαν πιο πολύ το μέταλλο και τα πετράδια που πάνω τους χάραζαν διάφορες παραστάσεις.
Για τις Αιγύπτιες, η πολυτέλεια των υφασμάτων δεν είναι αρκετή. Χρησιμοποιούν ακόμη βραχιόλια, περιδέραια, χαλκάδες για τους αστραγάλους, δακτυλίδια, διαδήματα. Οι Φαραώ βάζουν στο κεφάλι τους την άσπρη μήτρα (κορώνα) με το ιερό φίδι στην κορυφή της, σύμβολο της δυναστείας των Φαραώ.
pectoral from the tomb of Tutankhamen, about 1340 BCE Egyptian art Pectoral of gold, silver, and semiprecious stones, from the tomb of Tutankhamen, the Egyptian Museum, Cairo. |
the Egyptian Museum, Cairo.
Tsionis since 1971
the Egyptian Museum, Cairo
Tsionis since 1971
the Egyptian Museum, Cairo
Tsionis since 1971
Κοσμήματα φορούν άνδρες και γυναίκες σε αφθονία, όπως τα βραχιόλια σε όλο το μήκος των χεριών και τους αστραγάλους, ενώ οι κάλτσες τους είναι κεντημένες ή κοσμημένες με χρυσό και ασήμι. Επίσης φορούν περιδέραια με κρεμαστά ψηφία ή μορφές θεών ή το σύμβολο της αθανασίας τον ιερό κάνθαρο (σκαραβαίο).
Οι Φαραώ φορούν δακτυλίδια-σφραγίδες με ανάγλυφα σκαλισμένο τον ιερό σκαραβαίο για το κλείσιμο των περγαμηνών. Ακόμη προτιμούν μεγάλα σκουλαρίκια με διάφορες συμβολικές παραστάσεις. Όλα είναι κατασκευασμένα από ευγενή μέταλλα – χρυσό, ασήμι ή χαλκό, φαγιάνς και διακοσμημένα με χάνδρες από σμαράγδια, αχάτη, αμέθυστο, όνυχα, ίασπι, κρυστάλλινες πέτρες, τυρκουάζ, μαργαριτάρια, κεχριμπάρι, κοράλλια, ημιπολύτιμες πέτρες που δίνουν στη φόρμα ιδιαίτερη βαρύτητα.
Βρετανικό Μουσείο
Tsionis since 1971
Μα και οι Άραβες, οι Ετρούσκοι, οι Ιάπωνες και οι Κινέζοι δεν πήγαιναν πίσω στην κοσμηματοποιϊα.
Μα και οι Άραβες, οι Ετρούσκοι, οι Ιάπωνες και οι Κινέζοι δεν πήγαιναν πίσω στην κοσμηματοποιϊα.
Στις μέρες μας τα κοσμήματα φτιάχνονται στις βιομηχανίες για πλατιά κατανάλωση σε μεγάλες ποσότητες ενώ, όπως προαναφέρθηκε, πολλοί σχεδιαστές κοσμημάτων εμπνέονται από παλαιότερες εποχές.
Κείμενα: Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
TSIONIS since 1971
Ειδικές Κατασκευές Κοσμημάτων, Χειροποίητο Κόσμημα,
Επισκευές Ρολογιών.
Αγαπητοί Φίλες και Φίλοι
Αγαπητοί Φίλες και Φίλοι
Με σωστή φροντίδα και συντήρηση, τα κοσμήματά σας θα σας ανταμείψουν,
με απόλαυση και πολυτέλεια για μια ζωή.
Το εργαστήριο χρυσοχοίας TSIONIS since 1971 Κοσμήματα, Ρολόγια είναι στελεχωμένο με επαγγελματικά εκπαιδευμένους, εξειδικευμένους κοσμηματοποιούς, αλλά και ωρολογοποιούς οι οποίοι παρέχουν μια πλήρη ποικιλία υπηρεσιών εξαιρετικής επισκευής κοσμημάτων, και ωρολογίων φινιρίσματος και ανανέωσης.
Επισκεφθείτε το Εργαστήριο Χρυσοχοίας TSIONIS since 1971 για να συμβουλευθείτε έναν από τους Εξειδικευμένους Κοσμηματοποιούς και ωρολογοποιούς μας όσον αφορά άλλες διαθέσιμες υπηρεσίες που πιθανόν
Χρειάζεται το κόσμημα σας, το ρολόι σας ή ακόμα και τα αξεσουάρ σας.
Για την διευκόλυνσή σας, οι πιο δημοφιλείς μας Υπηρεσίες Επισκευής κοσμημάτων,
και ρολογιών παρατίθενται παρακάτω.
ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΜΗΜΑ ΣΑΣ
Καθαρισμός και Γυάλισμα, Αλλαγή μεγέθους δαχτυλιδιών, Τοποθέτηση λίθων, Επισκευή περιδεραίων, Επιδιόρθωση βραχιολιών, Δέσιμο Μαργαριταριών και Χαντρών, Επισκευή Ασημικών, Παραγγελίες για Ειδικές Κατασκευές, Κολλήσεις, Χάραξη ονομάτων, παραδοσιακά αλλά και με Laser, Χρύσωμα, Επιπλατίνωση,
Τελικός και ποιοτικός έλεγχος
στο κόσμημα σας...Tsionis since 1971
στο κόσμημα σας...Tsionis since 1971
ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟΙ ΣΑΣ
Αποσυναρμολόγηση ολόκληρου του μηχανισμού και πρόπλυση, Έλεγχος των εξαρτημάτων για τυχόν φθορές, Αντικατάσταση εξαρτημάτων ρολογιού, Καθαρισμός μηχανισμού ρολογιού, Συναρμολόγηση μηχανισμού ρολογιού, Λίπανση και ρύθμιση λειτουργιών ρολογιού, Έλεγχος κάσας και μπρασελέ για φθορές, Καθαρισμός κάσας και μπρασελέ, Λουστράρισμα κάσας και μπρασελέ, Αντικατάσταση φλαντζών ρολογιού, Συναρμολόγηση κάσας, Έλεγχος και αλλαγή μπαταρίας στα ρολόγια μπαταρίας, και σε καταδυτικά ρολόγια, Έλεγχος στεγανοποίησης ρολογιού, Τελικός και ποιοτικός έλεγχος
στο ρολόι σας...Tsionis since 1971
TSIONIS since 1971
Κοσμήματα, Ρολόγια, Δώρα
Λεωφόρος Βουλιαγμένης 184 Δάφνη - Υμηττός Τ.Κ 17235
Τηλ / fax: 2109711558
e-mail: tsionis1@hotmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου